استاندار اصفهان گفت : آمار بی توجهی مردم اصفهان به مطبوعات بسیار بالا و نگران کننده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به گزارش مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان در خصوص اینکه در اصفهان به ازای هر 200 نفر یک نفر روزنامه می خواند اظهار داشت : این آمار بسیار نگران کننده است و جای سوال دارد که چرا در شهر بافرهنگی همچون اصفهان مردم علاقه به رسانه های مکتوب ندارند .
زرگرپور با بیان اینکه باید در این خصوص آسیب شناسی شود، ‌گفت: به عنوان یک کار پژوهشی و تحقیقاتی باید عدم استقبال مردم اصفهان از روزنامه‌های مکتوب مشخص شود.
وی درباره آغاز اقدامات شهرداری برای تدوین رصد خانه فرهنگی استان گفت: از 11 دستگاه اجرایی مربوطه می‌خواهیم که با جدیت با شهرداری که به نیابت از شورای فرهنگ عمومی استان این مسئولیت را بر عهده دارد، همکاری داشته باشند.

وی با استناد به طرح ارائه شده از سوی خانه ی مطبوعات ، با بیان اینکه محتوا، عرضه، انگیزه و حمایت به عنوان مشکلات اساسی مطبوعات استان شناخته شده، گفت: در طرح ارائه شده خانه مطبوعات به موضوع عرضه و حمایت پرداخته شده و باید در  2 ماه آینده در خصوص محتوا و انگیزه با عنایت به نظرات کارشناسی صاحب نظران طرح مذکور تکمیل گردد و در جلسات آتی مطرح شود.

زرگرپور افزود: از کسانی که تخصص رسانه ی مکتوب دارند و یا دلسوز این بخش هستند و یا علاقه‌مند هستند که رسانه‌های مکتوب در اصفهان در جایگاه خود قرار گیرد، درخواست می کنیم که به خانه مطبوعات استان کمک کنند تا طرح جامع و کاملی در خصوص مطبوعات استان داشته باشیم و بتوانیم این بخش را به جایگاه خود برسانیم.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار