سخنگوی ریاست اجرائیه می‌گوید که مذاکرات صلح با حزب اسلامی حکمتیار نهایی شده و قرار است تا چند روز آینده موافقتنامه صلح به امضا برسد.

موافقتنامه صلح با حکمتیار تا چند روز آینده امضا می‌شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سخنگوی ریاست اجرائیه: تا چند روز آینده موافقتنامه صلح با حزب اسلامی امضا می‌شود.

سخنگوی ریاست اجرائیه می‌گوید که مذاکرات صلح با حزب اسلامی حکمتیار نهایی شده و قرار است تا چند روز آینده موافقتنامه صلح به امضا برسد.

پژواک نوشت: «جاوید فیصل» معاون سخنگوی ریاست اجرائیه به خبرنگاران گفت که مذاکرات صلح حکومت افغانستان و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار به نتیجه رسیده، اما گروه طالبان با وجود خواست‌های مکرر، هنوز هم به جنگ و کشتار افراد بیگناه ادامه می‌دهد.

جاوید فیصل مبارزه دولت در مقابل مخالفان مسلح را مبارزه‌ای برحق دانست و افزود: «کسانیکه به صلح باور ندارند و جنگ را ادامه می‌دهند، ما نیز جنگ را با آنان ادامه می‌دهیم، بخاطری که جنگ آنان برضد مردم افغانستان است، و در این جنگ، مردم افغانستان صدمه می‌بینند.»

حکومت افغانستان، در ۲۹ ثور سال روان اعلام کرد که پیشنویس توافقنامه صلح با حزب اسلامی حکمتیار آماده شده و قرار است روی متن نهایی آن توافق صورت بگیرد.

اعطای مصوونیت قضایی به حکمتیار و اعضای حزب اسلامی و تلاش برای حذف نام وی از فهرست سیاه سازمان ملل متحد، از جمله تعهداتی است که دولت افغانستان به این حزب سپرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار