مدیرعامل ستاد دیه استان مرکزی گفت : 202 زندانی جرایم غیر عمد شامل 199 مرد و سه زن پشت میله های زندان چشم امید به کمک خیران را دارند .

زندانیان جرایم غیر عمد چشم انتظار کمک خیرینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک ، جمیاری گفت :این محکومان که کل میزان بدهی آنان 117 میلیارد ریال است، به دستان خیرین و مسئولان چشم امید دوخته اند.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان ستاد دیه برنامه های خود را در محورهای مختلف و با هدف آزادی این گونه زندانیان برگزار می کند.

وی از برگزاری برنامه «قبول باشه» با همکاری صدا و سیمای استان مرکزی ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: 30 برنامه با همین عنوان؛ هر روز قبل از اذان مغرب به افق اراک با حضور خیرین، شکات، مسئولان و زندانیان آزاد شده با شرط رضایت به صورت زنده از صدا و سیمای استانی پخش می شود.

وی ، هدف از تدوین برنامه «قبول باشه» را آشنایی عموم مردم با فعالیت های ستاد دیه، کمک به مددجویان و حمایت از زندانیان با جرائم غیرعمد ذکر کرد و گفت: جلب مشارکت های مردمی، آگاهی افراد حقیقی و حقوقی از این مهم، آگاهی بخشی به خیرین و شناخت آنان با زوایای کاری ستاد دیه ، اطلاع رسانی به مردم در خصوص اتفاقات پیش آمده و جلوگیری از وقوع جرم از دیگر محورهای برگزاری این برنامه است.

جمیاری با تاکید بر اینکه اگر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم فعالیت های لازم صورت بگیرد کمتر شاهد گلریزان جهت آزادی زندانیان با جرائم غیرعمد خواهیم بود، ابرازامیدواری کرد: موج حمایتی قابل توجهی با برگزاری برنامه «قبول باشه» در جامعه ایجاد شود و مجموع این برنامه ها بتواند به مثابه 30 جشن گلریزان ؛ هر روز فراخوان عمومی برای همین منظور باشد.

وی از دیگر برنامه های در دستور کار ستاد دیه استان مرکزی را استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف برای یاری رسانی در آزادی زندانیان با جرائم غیرعمد عنوان کرد.

وی اظهارکرد: امید است با صحبت کردن با شکات بتوانیم نیمی از 117 میلیارد ریال کل میزان بدهی زندانیان جرائم غیرعمد استان را رضایت بگیریم و با کمک مردم خیر و نوع دوست استان مرکزی به خانواده هایی که به دلایل غیرعمد در زندان عمر خود را می گذرانند، یاری کنیم.


انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.