در 400 روستای خراسان بسیج همگام با کشاورز است

طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در 400 روستای استان خراسان رضوی با هدف علمی سازی بدنه کشاورزی اجرایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی ومنابع طبیعی خراسان رضوی گفت : این طرح امسال در 400 روستای خراسان که با توجه با آمایش جمعیتی در شهرستان های مختلف استان پراکنده می باشد اجرای شده است.

سرهنگ پاسدار بسکابادی با اشاره به مردمی و مستمر بودن کارگروه ها عنوان کرد : کارگروه ها از 10نفر کشاورز برتر روستا به همراه کارشناس مربی شکل میگیرد که با تمرکز بر روی محصول قالب منطقه سعی در برطرف نمودن مشکلات و موانع تولیدی بخش کشاورزی می باشد.

وی گفت : 6 محصول برتر استان شامل گندم , انار, پسته , انگور,زعفران,سیب درختی انتخاب شده اند و در 16 روستا به صورت پایلوت بر روی این محصولات کار می شود تا بتوانند نتایج آن را در کل استان فراگیر کنند با علمی سازی و حضور کارشناس مربی در هر روستا می توان الگو کشت مناسب را به کشاورز داد تا بیشترین سود آوری و کمترین اتلاف انرژی را داشته باشیم.

حمزه جلمبادانی از کارشناس مربیان د رمورد مزیت این برنامه گفت : با توجه به اینکه تمرکز در این طرح به صورت منطقه ای است و کارشناس به صورت روستایی فعالیت های کشاورزی را زیر نظر می گیرد باعث شده تا موثرتر از شیوه های دیگر باشد.

طالب ارشادی مقدم کشاورز نمونه کلزا کار جوینی که از خدمات این طرح استفاده کرده است دراین مورد گفت : من چند سالی است که کلزا می کارم و امسال بعد از کشت با توجه به ضعف محصول کشت شده قصد شخم زمین را داشتم که کارشناسان بسیج مهندسی با راهنمایی ها و کمک هایی که کردند باعث شدند تا زمینی که من از آن نا امید شده بودم امروز به عنوان محصول نمونه کلزا شناخته شود.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.