رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: همزمان با هفته محيط زيست اولين كارگاه آموزشي استقرار نظام مديريت سبز درتربت جام برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد جواد دامن پاک افزود: در این کارگاه آموزشی که درراستاي اجراي تفاهم نامه همكاري منعقده فيمابين مجتمع آموزش عالي و این اداره برزگار شد،بخشدار مركزي ،‌رياست ،كاركنان و جمعی از اعضاء هيات علمي مجتمع آموزش عالي و نيز نمايندگان ادارات تربت جام در محل تالار فرهنگ مجتمع آموزش عالي شهرستان تربت جام حضور داشتند.

وی گفت: در اين كارگاه آموزشي، رياست مجتمع آموزش عالي - با اشاره به امضاء تفاهم نامه همكاري منعقده با محيط زيست در ابتداي سال جاري و تلاش مجتمع آموزش عالي در راستاي تبديل مجتمع به اولين دانشگاه سبز در شهرستان ، ‌مسئله محيط زيست را مسئله مهم و روز كشور دانسته و آموزش را نكته اصلي ، كليدي و عامل تمايز اصلي بين كشورهاي توسعه يافته و درحال توسعه در امر محيط زيست دانست.

مودودي به موج ايجاد شده در بين مردم دردو سال اخير در راستاي اهميت دادن به مسئله محيط زيست اشاره و آن را بسيار دلگرم كننده دانست و بر لزوم تلاش بيشتر و جدي تر مديران دولتي در همراهي با مردم در اين زمينه تاكيد كرد.

در ادامه بخشدار مركزي شهرستان ضمن اشاره به اهميت موضوع محيط زيست و اهتمام دولت يازدهم به مسائل محيط زيست كشور به عنوان يكي از اولويت هاي اصلي دولت و شخص رياست جمهور ،‌ اجراي نظام مديريت سبز در دستگاههاي دولتي را تكليفي قانوني و اقدامي ارزشمند و تحقق آن را درادارات شهرستان در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي، مهم و موثر ارزيابي کرد.

داووديان بر حمايت كامل مجموعه فرمانداري و بخشداري از اجراي آن تاكيد و همكاري و مشاركت همه دستگاههاي دولتي با محيط زيست را دراين زمينه خواستارشد .

رئیس اداره حفاظت محيط زيست تربت جام به وجوه مختلف موضوع استقرار نظام مديريت سبز در ادارات ازجمله ،‌اهداف ،‌دلايل ،‌الزامات قانوني ، پيشينه ،‌‌نظام هاي مرتبط با مديريت سبز و نيز بيان جزئيات نظام اجرائي مديريت سبز در ادارات پرداخت و خواستار همكار ي همه ادارات و نهادهاي شهرستان در اجراي مطلوب و موفقيت آميز آن شد . جواد دامن پاک بااشاره به الزامات قانوني دستگاههاي دولتي در استقرار نظام مديريت سبز ،‌ بر ارائه گزارش هاي اقدامات دستگاه ها در بازه هاي زماني شش ماهه به دبيرخانه كميته استقرار نظام مديريت سبز واقع در اداره محيط زيست تاكيد و بر ارزيابي و انتخاب دستگاه برتر و نيز اعلام نتايج اقدامات انجام شده در ادارات و نهادها به مراجع مربوطه در شهرستان و استان تاكيد کرد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.