برای پرورش پاروزنان از تمامی استانها رئیس کمیته اسلالوم به همراه مربی فرانسوی با انگیزه و امیدی زیاد در چند کشور در حال تمرین با استعداد ها هستند.

پشت پرده ای از زحمت و خستگی برای نمایش تغییری بزرگبه گزارش خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، ابتدا تمرینات اسلالوم در تهران آغاز شد سپس به مراغه و هم اکنون برای تغییر دیدگاه ها،سبک های ورزشی و استفاده از منابع طبیعی ایران کمیته اسلالوم در کردستان  آغاز به کار کرد. 
 
تیم نوجوانان رشته اسلالوم برای تمرین هم اکنون در کردستان در حال تمرین است.همچنین تربيت مربيان بين المللي و تقويت زيرساخت هاي موجود از مهمترين نيازهاي ايران براي حضور در المپيك اين رشته ورزشی است. 
 
در این خصوص با رئیس کمیته اسلالوم کتایون اشرف مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:هم اکنون در کردستان هستیم. برای ما خیلی ارزشمند است که استانها در رشته  اسلالوم فعال شوند.اما چیزی که از اهمیت برخوردار است برنامه فدراسیون است.قرار نیست فدراسیون ورزشکاری را برای حضور در مسابقات به مدت یک سال در اردو نگه دارد.این وظیفه استان ها است که در این رشته فعال شوند. 
 
وی افزود: از طرفی هر چقدر به مسابقات انتخابی المپیک نزدیک می شویم.تعداد زیادی کاپ برگزار می شود و انتخابی ها آسان تر خواهد شد.همچنین موجب پر و بال گرفتن مربیان محلی می شود که هر کدام اگر ده ورزشکار حرفه ای آموزش دهند در آینده حجم وسیعی ورزشکار خواهیم داشت. بنابراین علاقمند شدن ورزشکاران و آموزش حرفه ای مربیان و ایجاد انگیزه را ما انجام می دهیم اما  بقیه کار به دست خود استانها صورت می گیرد. 
 
اشرف در ادامه توضیح داد: هر مربی باید به سبک و براساس موقعیت جوی استان خودش شرایط اقلیمی و فرهنگ هر استان خودش کارکند.اگر ما مربی فرانسوی را به منظور آموزش به ایران آوردیم دلیل بر این نیست که از اطلاعات آن کشور استفاده کنیم و خودمان شیوه منحصر به فردی را طراحی نکنیم.ما باید با توجه به شناخت و اطلاعاتمان خلاق باشیم.مربیانمان باید آگاه شده و این تلاش را می کنیم تا استانها آگاهی کافی را به دست آورند. 
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: کشور ما دارای منابع بی نظیری است.اما در استانها به استفاده ار آنها آگاه نیستند و اطلاعات مورد نیاز را ندارند . یکی از علل عدم پیشرفتشان همین مسئله استو من وظیفه خودم می دانم که برای ترقی در ورزش به استانها کمک کنم تا نحوه استفاده از منابع خدادی را بیاموزند. 
 
رئیس کمیته اسلالوم قایقرانی در ادامه تاکید کرد:امیدوارم که در آینده شاهد پیشرفت استان ها در رشته های ورزشی باشیم .منابع آبی کشور ما در گیلان ،مازندران،کردستان و غیره بسیار غنی است و مربیان کشورهای مختلفی که از ایران دیدار کرده اند،اینجا را بی نظیر لقب داده اند.اما باید برای این منابع خداداد زمان بگذاریم . 
 
وی در خصوص وضعیت تمرینات تیم ملی یاد آور شد:تیم نوجوانان در بخش پسران و دختران تمرینات خود را در کردستان آغاز کرده اند همچنین مربیان این ورزشکاران حضور دارند ازتیم پسران سه نفر در رشته کایاک  و دو نفر در کانو تمرین می کنند.همچنین بانوان کردستانی هم در تمرینات ما حضور دارند. 
 
 
اشرف در خصوص رازقیان که به فرانسه برای حضور در تمرینات فدراسیون جهانی اعزام شد بیان کرد:من در مدتی که اینجا بودم نتواستم به دختر خودم کمکی بکنم.زیرا برای بردن قایقش در فرودگاه بامشکل مواجه شده بود و من هم که در کنار قایقرانان استانها و آموزش آنها بودم.اما دخترم در حال قوی شدن در برابر مشکلات است و امیدوارم که روزی در کنار من برای کمک بایستد. 
 
وی در خصوص  اینکه معلم مدرسه هم  هستند و در رشته اسلالوم به صورت حرفه ای برای پیشرفت کشور در حال تلاش هستند و با وجود دوری از منزل همسرشان  با این تلاش بی وقفه کنار آمده اند خاطر نشان کرد: همسر من پزشک هستند و ما برای کار هم بسیار احترام قائل هستیم.امیدوارم این دوری ها را روزی بتوانم جبران کنم اما به شدت تحت فشار هستم.زیرا تغییر دیدگاه ها در استانها بسیار مشکل است و سعی دارم که آدمها را به حضور در رشته خودم دعوت کنم.حتی برای معرفی این رشته گاهی مجبورم فاصله های دوری را بروم اما مطمئن هستم که نتیجه بخش است.امیدوارم که کار روی غلتک بیفتد و با توجه به شرایط ورزشکارانمان، ایران با افتخار در مجامع ورزشی و با سبک ویژه ی خودش آماده شود.آینده خوبی را برای آینده ایران پیش بینی می کنم. 
  
گزارش از :الهه طائمه

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار