مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: علامه بلادی نقش ویژه‌ای در خیزش مردم جنوب علیه استعمار ایفا کرد.

نقش علامه بلادی در خیزش مردم جنوب علیه استعماربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی روز چهارشنبه در شصت و ششمین بزرگداشت علامه بلادی در بوشهر گفت: این شخصیت برجسته دینی و علمی بوشهر همواره در جبهه جنوب ایران و کرانه خلیج فارس مقابل استعمار و استکبار ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: علامه بلادی روحیه استکبار ستیزی و ظلم ستیزی را از سید جمال الدین اسد آبادی الهام گرفته بود که با بیان عالمانه خود آن را در جنوب ترویج کرد.

جمالی اظهار داشت: وی به عنوان مجاهد استعمارستیز جنوب ایران، جبهه مردمی بوشهر علیه مستکبران خارجی در دوران حکومت رضا شاه پهلوی را تشکیل داد.

وی گفت: علامه بلادی بوشهری عالمی باتقوا و شخصیتی کم نظیر در زمان خود بود که علاوه بر تسلط به چند زبان دنیا، در زمینه‌های مختلف علمی مانند طب و نجوم فعالیت داشت و ۸۰ اثر فاخر در عرصه بین المللی و جهان اسلام تالیف کرده است.

آیت الله حاج سید عبدالله بلادی درسال ۱۲۹۱ هجری قمری در بوشهر متولد و درسال ۱۳۳۱ به جوار رحمت حق پیوست و در قبرستان وادی الاسلام در نجف اشرف به خاک سپرده شد.

ردودالسته (رد کتاب ابن تیمیه)، زلال المعین فی شرح احادیث الاربعین، کشکول، کشف الاسرار، لوایح و سوانح (مشتمل بر سخنرانی ها، نامه‌ها و تلگراف‌های ایشان در ایام جنگ بین الملل اول و قیام دلیران تنگستان، ایقاظ الحبیب فی مظالم الصلیب (افشای جنایات استعمارگران مسیحی) از جمله کتاب‌های آیت الله بلادی بوشهری است.

انتهای پیام/م

علامه بلادی درخیزش مردم جنوب علیه استعمار نقش ویژه داشت

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.