دلارهای نفتی بار دیگر ناجی عربستان شدند؛

فارن پالیسی: تهدیدهای مقامات سعودی، دلیل حذف عربستان از لیست سیاه سازمان ملل!

یک مجله آمریکایی فاش کرد سازمان ملل پس از تهدیدهای مکرر مالی از جانب عربستان، مجبور به حذف نام ائتلاف سعودی از لیست سیاه شد.

فارین پالسی: سلسله تهدیدات مقامات سعودی، دلیل حذف عربستان از لیست سیاه سازمان ملل بودبه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله آمریکایی "فارن پالیسی" در گزارشی فاش کرد: سازمان ملل پس از تهدید شدن مکرر از جانب عربستان، به حذف نام ائتلاف متجاوز سعودی از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان مجبور شده است.

این مجله نوشت: عربستان سعودی، سازمان ملل را تهدید کرده بود چنانچه نام این کشور از لیست سیاه حذف نشود، روابط خود با سازمان ملل را قطع و سرمایه گذاری صدها میلیون دلاری خود در طرح های این سازمان را لغو خواهد کرد.

همچنین عربستان تهدید کرده است که ریاض از نفوذ خود در کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی استفاده و آنها را به قطع روابط خود با سازمان ملل متقاعد خواهد کرد.

این تهدیدات را مسئولان بلندپایه سعودی مانند "عادل الجبیر" –وزیر خارجه این کشور- مستقیماً متوجه سازمان ملل کرده اند.

این در حالی است که مسئولان سازمان ملل سعی کرده اند با بهانه تراشی، از اقدام خود در حذف نام رژیم آل سعود از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر، دفاع کند.

گفتنی است در حالیکه یکی از موسسات وابسته به سازمان ملل هفته گذشته با استناد به جنایت های ائتلاف سعودی در یمن، نام این ائتلاف را در لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان درج کرده بود، روز گذشته، سازمان ملل نام این ائتلاف را از لیست سیاه حذف کرد.

این اقدام سازمان ملل، اعتراضات و انتقادات بسیاری را از جانب طرف های بین المللی به دنبال داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
سازمان ملل نه بگوییم سازمان جاسوزی و زورگویی صهیونیسم ها
آخرین اخبار