یک میمون بازیگوش با افتادن بر روی ترانسفورماتور یکی از نیروگا‌های اصلی برق‌ آبی کنیا باعث قطعی برق در سراسر این کشور شد.

میمون بازیگوش در کنیا دردسرساز شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، یک میمون «وروت» با سقوط بر روی یکی از ترانسفورماتورهای «گیتارو» یکی از مهم‌ترین نیروگاه‌های برق‌آبی کنیا، باعث قطعی سراسری برق در این کشور آفریقایی شد. شیطنت این میمون سربه‌هوا باعث شد کنیا برای مدت 4 ساعت تمام در خاموشی سر کند.  

«شرکت تولید و توزیع برق کنیا،» کِن‌جِن، با فرستادن ایمیلی تأیید کرد عامل قطع سراسری برق روز سه‌شنبه در این کشور، میمونی بود که بر اثر برخورد با ترانسفورماتور یکی از نیروگاه های برق این کشور باعث خاموش شدن سوئیچ آن و قطع بیش از 180 مگاوات برق از شبکه توزیع شد.

طبق گزارش این شرکت، در ساعت یازده و سی دقیقه صبح تولید برق به سبب وقوع مشکل فنی در نیروگاه برق‌آبی گیتارو قطع شد. پس از بررسی‌ها مشخص شد یک میمون بر روی سقف نیروگاه گیتارو رفته و پس از پایین افتادن روی یک ترانسفورماتور باعث خاموش شدن سوئیچ آن شده است. این امر باعث خاموشی سایر دستگاه‌ها در این نیروگاه شد و با حذف 180 مگاوات برق از نیروگاه، قطع برق سراسری روی داد. میمون خوش‌شانس از این حادثه جان سالم به در برد. 

 شرکت های تجاری و اقتصادی کنیا اغلب از این نکته گلایه دارند که قطع مکرر برق که به سبب بالا بودن سن شبکه توزیع روی می دهد، باعث می شود این شرکت ها رقابت‌پذیری نداشته باشند و به این ترتیب رشد و توسعه آن‌ها با مشکل مواجه باشد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار