خبرنگار اسکای نیوز عربی از احتمال گسترش انفجارها و حملات انتحاری در شهرها و استان های مختلف ترکیه خبر داد.

ترکیه در آشوب؛ طرح گسترده ایجاد ناامنی در کشور اردوغان
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، "مهران عیسی،" خبرنگار این شبکه، از استانبول درباره آخرین خبرها در خصوص انفجار مادرین گفت: تاکنون مسئولان اورژانس ترکیه شمار زخمی ها را به طور رسمی اعلام نکرده اند، همچنین تا کنون مقامات رسمی این کشور از دادن هرگونه اطلاعات درباره این انفجار خودداری می کنند. گفته می شود یک خودرو بمبگذاری شده که حامل مقدار زیادی مواد منفجره بود به مرکز پلیس شهر میدیات در استان مادرین حمله کرده است.    

گزارشگر اسکای نیوز عربی افزود: این انفجار موجب آسیب دیدن شدید ساختمان پلیس، ساختمان های اطراف آن و مجتمع های مسکونی پلیس در این منطقه شده است. این انفجار پس از بیست و چهار ساعت از انفجار خودروی بمب گذاری شده در استانبول صورت گرفت.

مهران عیسی در ادامه گفت: امروز در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه قربانیان انفجار روز گذشته استانبول تشییع شدند. به نظر می رسد طرح گسترده ای برای اجرای انفجار در شهرها و استان های مختلف ترکیه در حال اجراست. زیرا روز گذشته نیروهای پلیس این کشور عملیات انتحاری با خودرو بمبگذاری شده را در ساختمان فرمانداری شهر « موش » خنثی کردند. همچنین عملیات مسلحانه علیه گشت نیروهای ارتش در استان ازمیر در غرب ترکیه ناکام گذاشته شد و فقط یک نظامی این کشور در این عملیات زخمی شد.

خبرنگار اسکای نیوز گفت: با نگاه گذرا به همه اتفافات و عملیات انتحاری در چند روز گذشته می توان گفت، گروه هایی مانند پ ک ک، گروه تروریستی داعش و گروه های چپگرا که در ترکیه در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفته اند در این حملات دست دارند. 

مهران عیسی گفت: تا کنون مقامات ترکیه هیچ گروهی را به دست داشتن در این عملیات متهم نکرده اند و از طرف دیگر هیچ گروهی از جمله پ ک ک و داعش مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است. اما پیگیری رسانه های ترکیه به گونه ای است که به نظر می رسد «پ ک ک» در انفجار امروز و روز گذشته دست داشته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار