مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه های نمایشگاهی گفت: با ورود کالاهای صنعتی و خط تولید ایرانی به افغانستان، شاهد تولید مشترک دو کشور در آینده نزدیک خواهیم بود.

برگزاری نخستین نمایشگاه صنعتی و خطوط تولید ایران در افغانستانسید علیرضا صدرزاده مدیر عامل شرکت پروژه های نمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه نخستین نمایشگاه صنعتی و خطوط تولید ایران در افغانستان برگزار خواهد شد گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای فعالان تولیدی کشور است تا از یکسو در کنار صادرات کالا، صادرات ماشین‌آلات را نیز تجربه کنند و از سوی دیگر برخی خطوط تولیدی را که در ایران به دلیل تغییر ذائقه مشتریان چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد در افغانستان عرضه کنند.

صدرزاده تصریح کرد: نمایشگاه‌هایی که از سوی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هدف صادراتی برگزار می‌شود مربوط به توانمندی‌های کالایی است و اکنون که زمینه برگزاری نمایشگاهی با موضوع صادرات ماشین‌آلات و خطوط تولیدی ایران در افغانستان فراهم شده است می‌توان به صادرات در این بخش امیدوار بود.

صدرزاده با تاکید براینکه اجرای سیاست هایی را در داخل کشور جهت کاهش واردات محصولات خارجی در دستور کار قرار داده ایم گفت: تا در سایه این سیاست ها بتوانیم در تولید بسیاری از محصولات به خود کفایی دست پیدا کنیم.

وی افزود: کشورهای وارد کننده از ایران به ویژه افغانستان به دنبال تولید محصولات در داخل بوده تا بدین وسیله هم بتوانند ایجاد اشتغال کرده و هم درآمد بیشتری را به کشورمان منتقل کنند.

صدرزاده تاکید کرد: در حال حاضر ما توانمندی های بسیار زیادی در زمینه صنایع مختلف خطوط تولیدی داریم و حتی در برخی از آنها صاحب سبک و برند خاص خودمان هستیم.

وی با اشاره به حمایت دولت افغانستان در وزارت تجارب و صنایع این کشور از تشکیل نمایشگاه مذکور، تصریح کرد: امیدواریم بعد از برگزاری این نمایشگاه شاهد انتقال بخشی از خطوط تولیدی مورد نیاز در صنعت افغانستان از طریق ایران باشیم و چرخ های صنعت افغانستان بتوانند با کمک خطوط و مواد اولیه ایرانی در آینده به چرخش درآید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار