ملی پوشان وزنه برداری کشورمان روز 15 مردادسال جاری راهی ریودوژانیرو می شوند .

تیم ملی وزنه برداری ایران 15 مرداد به برزیل می روند حسین مقامی دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی با شگاه خبرنکاران جوان گفت:تیم ملی وزنه برداری کشورمان برای حضور در المپیک برزیل روز 15 مرداد 95 راهی ریو می شوند.هم اکنون ملی پوشان در تهران خود را برای این رقابتها آماده می کنند و ترکیب نهایی مسافران اعزامی طی چند روز آینده اعلام می شود.

وی افزود: المپیک 2016 برزیل از روز 15 تا 31 مرداد ماه سال جاری در شهر بندری ریودوژانیرو برگزار خواهد شدو تا کنون 12 وزنه بردار ایرانی نیز در رقابتهای المپیک حضور یافتند که توانستند پنج مدال طلا ، پنج مدال نقره و شش مدال برنز را به دست آوردند که مرحوم جعفر سلماسی موفق شد در المپیک 1948 لندن با کسب مدال برنز ، نخستین مدال ورزش ایران در المپیک ها را کسب کند .

اولین طلای وزنه برداری ایران را محمد نصیری در المپیک 1968 مکزیکو سیتی به گردن آویخت که وی با کسب یک طلا، یک نقره و یک برنز ، پرمدال ترین وزنه بردار المپیکی کشورمان به شمار می رود و پرافتخارترین وزنه بردار المپیکی ایران نیز حسین رضازاده است که در دو المپیک متوالی موفق به کسب دو مدال طلا شد .

وی تصریح کرد: نفرات حاضر در تیم ملی وزنه برداری کشورمان از روز شنبه 22 خرداد برای انجام اردویی 3 هفته ای به کلاچای گیلان می روند.

مقامی در خصوص اعزام سهراب مرادی به مسابقات پان امریکن گفت:هم اکنون سهراب مرادی به همراه علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری وسجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی برزگسالان درکلمبیا حضور دارند واین ورنه بردارشایسته ی کشورمان برای کسب مجوز حضور در المپیک ریودوژانیرو11 ژوئن برابر با 22 خرداد سال جاری در سالن الیمدور کارتاگینا به روی تخته خواهد رفت براساس قوانین فدراسیون جهانی هر وزنه برداری که بخواهد در المپیک باشد باید در دو مسابقه ی گزینشی شرکت کندومرادی بعد از کاپ فجر در تورنمنت بین المللی وآخرین گزینشی المپیک برزیل که دومین گزینشی وی به حساب می آید حضوردارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:محرومیت مرادی 9 خرداد95 به پایان رسید ودر نخستین مسابقات بین المللی خود که جام فجر بود شرکت کرد وتوانست با قدرت قهرمان وزن 94 شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار