مدیرعامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: اقدامات زیست محیطی سالیان گذشته در پالایشگاه مثبت بوده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛جمشیدی گفت: دریافت گواهی نامه ISO14001 در سال 79 که هنوز هم تداوم دارد ، احراز دولوح صنعت سبز 80 و 85 ، برگزیده شدن به عنوان صنعت سبز در سال 87 و اخذ گواهی نامه عدم آلایندگی از سازمان محیط زیست بخشی از افتخارات زیست محیطی پالایشگاه طی سالهای اخیر است.

 وی با اشاره به نصب و راه اندازی سیستم لحظه ای (آنلاین) پایش بر روی خروجی تصفیه پسآب صنعتی پالایشگاه افزود: چندین سال است یک قطره آب خروجی به رودخانه قره سو ریخته نشده است آب خروجی تصفیه خانه برای مصارف آبیاری فضای سبز و آتش نشانی استفاده می شود.

جمشیدی افزود: آب های آلوده صنعت نفت در پالایشگاه توسط تصفیه خانه پالایشگاه به صورت کامل تصفیه می شود و آنالایزر دستگاه اندازه گیری به صورت آنلاین اطلاعات را برای سازمان محیط زیست ارسال می کند تا به صورت لحظه ای رصد شود.

وی دیگر اقدامات زیست محیطی پالایش نفت کرمانشاه را نصب آنالایزر اکسیژن برروی کلیه دودکش ها ، نصب و راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی در ساختمانهای اداری و ورزشی ، تعمیرات اساسی مخازن ، نصب فتوسل برای صرفه جویی در مصرف برق پالایشگاه، نصب بانکهای خازن و کاهش بار ژنراتورهای گاز سوز توسعه حفظ و نگهداری 21 هکتار فضای سبز و مدیریت بخار و اصلاح سیستم جمع آوری آبهای مقطر برگشتی به سیستم عنوان کرد. 

 جمشیدی افزود: پروژه پژوهشی پایش آبهای سطحی و زیر زمین و پایش خاک،  لایروبی و تعویض سیل مخازن نفت ،بهبود سیستم کنترل دیگهای بخار در زمینه احتراق اجرای آبیاری تحت فشار و بهبود پس آب به عنوان آب صنعتی در دست اجرا است.


انتهی پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.