رئیس دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور گفت: کارگروه قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی جنوب شرق کشور با هدف توسعه فرهنگ غنی قرآنی در بین علاقمندان به‌ویژه طلاب، روحانیون و مبلغان بومی خواهر و برادر تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛حجت‌الاسلام موسی‌الرضا تیموری افزود: دفتر تبلیغات اسلامی با رصد خلاءهای قرآنی منطقه و تشکیل جلسات متعدد و برنامهریزی از سال گذشته به صورت هدفمند فعالیتهای قرآنی ویژهای را آغاز کرده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت مسائل قرآنی در منطقه جنوب، کارگروه قرآنی در شعبه جنوب شرق کشور تشکیل شده و هدف از تشکیل این کارگروه توسعه فرهنگ غنی قرآنی و رفع خلاءهای قرآنی در مناطق و در بین علاقه‌مندان قرآن به ویژه طلاب، روحانیون و مبلغان بومی خواهر و برادر است.

وی با اشاره به تدوین برنامههای ویژه ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: برنامههای قرآنی ویژه ماه مبارک رمضان با دو محور آموزشی و فرهنگی صورت می‌گیرد و برای نخستین‌بار مراسم جزء خوانی همراه با تفسیر قرآن کریم توسط مبلغین دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق به صورت عمومی در شهرستان ایرانشهر در ایام ماه مبارک رمضان پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار میشود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری برنامههای قرآنی با همکاری چندین دستگاه فرهنگی استان انجام می‌شود و امید است تا با برگزاری این برنامهها بتوان مردم را بیش از پیش با قرآن و آموزههای انسان ساز آن مانوس کرد.

تیموری بیان کرد: برگزاری مراسم جزء خوانی به همراه تفسیر، تجلیل از مربیان و موسسات قرآنی، برگزاری کلاسهای متعدد قرآنی و برگزاری محافل انس با قرآن و برپایی نمایشگاههای قرآنی از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده ویژه ماه رمضان است.

گفتنی است، برنامه جزخوانی قرآن کریم در مسجد صاحب الزمان عج به صورت محوری با حضور قاریان برجسته کشوری در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و همچنین از طریق رسانه ملی این برنامه قرار است پخش شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار