تبریز؛

اجرای طرح ریشه‌کن کردن بی‎سوادی در جلفا

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از اجرای طرح ریشه کن کردن بی‌سوادی برای رده سنی زیر 50 سال در محدوده جلفای منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ داداش‌زاده در این خصوص افزود: کلاس‌های آموزشی موردنظر، به‌منظور اجرای این طرح از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و اکنون نیز در حال برگزاری می‌باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح تفاهم‌نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی و سازمان منطقه آزاد ارس منعقد شده است افزود: کلاس‌های آموزشی در طول هفته به صورت منظم و با شرکت 30 نفر از بی‌سوادان محدوده جلفا در محل مدرسه "معرفت شجاع و زندان جلفا" تحت نظارت اداره آموزش و پرورش شهرستان و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از اتمام کلاس‌های آموزشی و قبولی افراد در آزمون نهایی مدرک تحصیلی از طرف نهضت سواد‌آموزی برای شرکت کنندگان صادر میشود.

داداش‌زاده بیان کرد: با توجه به سیاست‌های فرهنگی و آموزشی مصوب در سند چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی ایران و همچنین با عنایت به لزوم مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در جهت ریشه‌کنی بیسوادی، طرح مذکور در حال اجرا می‌باشد.

وی فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در دی ماه سال 1358 مبنی بر بسیج همگانی برای مبارزه با بی‌سوادی و رهنمودهای مقام معظم‌رهبری مبنی بر به صفر رساندن بی‌سوادی در گروه سنی "10 الی 49 سال" را یادآور شد و گفت: ارتقاء سطح فرهنگ و دانش، پایه‌ی توسعه و تحول پایدار در هر جامعه‌ای می‌باشد که در همین راستا کلاس‌های آموزشی ریشه‌کنی بی‌سوادی در محدوده جلفا منطقه آزاد ارس اجرا می‌شود.

گفتنی است:مراحل شناسایی، دعوت و تشویق به مشارکت سوادآموزان در این کلاس‌های آموزشی طی فرآیند پیچیده‌ی جلسات کارشناسی و با مشارکت نهضت سواد‌آموزی شهرستان، شوراهای اسلامی شهر و روستا، آموزش و پرورش، مراکز خانه‌های بهداشت و درمان و همچنین معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس انجام شده است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.