70 اصله از درختان کاج و میوه در آتش سوزی گسترده یک باغ در شیراز نابود شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون عملیات آتش نشانی شیراز گفت: با اعلام گزارش آتش سوزی یک باغ در بولوار شهید تندگویان آتش نشانان از چهار ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.
فرشاد مویدی ادامه داد: در این آتش سوزی بزرگ که در یک باغ حدودا 11 هکتاری اتفاق افتاد ، با توجه به شدت و گستردگی حریق، 15 اطفاگر از ایستگاه های شش، سه، دو و پنج به محل حادثه اعزام شده و با توجه به نزدیکی این باغ به منازل مسکونی و گسترش آتش سوزی، سعی شد در کمترین زمان ممکن عملیات مهار حریق انجام شود و از سرایت آتش سوزی به منازل مجاور جلوگیری شد.
اسماعیل شاه کرمی کمک فرمانده آتش نشانی شیراز در این عملیات نیز گفت: با اعلام گزارش مبنی بر حریق یک زمین، تیم اطفایی از ایستگاه شش به محل اعزام شد، به محض حضور مشاهده شد که تقریباً تمام نقاط باغ دچار آتش سوزی گسترده شده و در مجاورت آن دیوارهای منازل مسکونی و سقف های ایزوگام در خطر سرایت حریق وجود دارند، به همین دلیل چند واحد کمکی به محل حادثه اعزام شد.
وی ادامه داد: ابتدا محل های پر خطر و سرایت پذیر از جمله شعله های حریق نزدیک به منازل مسکونی و ایزوگام ها را اطفا کرده و سپس پاکسازی محل انجام شد.
در این آتش سوزی که مهار آن 2 ساعت و 3 دقیقه به طول انجامید، 40 اصله درخت کاج و 30 اصله از انواع درختان میوه در آتش سوخت .
علت حریق توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.