مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برای دومین روز متوالی هوای مشهد در وضعیت هشدارقرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صالحی افزود: با افزایش حجم آلاینده ها در هوای مشهد کیفیت هوای این شهر روز چهارشنبه در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد صبح امروز 112 پی.اس.آی و فراتر از حد مجاز است.
وی اظهار کرد: در مدت مشابه دیروز شاخص کلی کیفیت هوای مشهد 104 پی.اس.آی بود.
وی گفت: هم اکنون میزان آلودگی هوا در 9 ایستگاه سجاد، خیام شمالی، سمزقند، شهید مفتح، چمن، شهید آوینی، شهید کریمی، خیام جنوبی و خاقانی بالاتر از میزان مجاز است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: ایستگاه سجاد با 163، خیام شمالی با 159، سمزقند با 155 و شهید مفتح با 151 پی.اس.آی به ترتیب آلوده ترین نقاط مشهد در صبح امروز گزارش شده اند.
وی ادامه داد: ایستگاههای چمن با 147، شهید آوینی با 138، شهید کریمی با 130، خیام جنوبی با 108 و خاقانی با 107 پی.اس.آی دیگر نقاط آلوده مشهد از نظر کیفیت هوا هستند.
صالحی اظهار کرد: با افزایش رفت و آمد در سطح شهر این وضعیت تا پایان امروز شدت می یابد.
وی گفت: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروههای آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر مشهد خودداری نموده و عموم مردم فعالیتهای ورزشی در فضای باز را به زمان دیگری موکول کنند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.
همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.
وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.
انتهای پیام //


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.