به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان نمایشگاه خوشنویسی حسن فرهادی، هنرمند خوش ذوق نهاوندی؛ در مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه خوشنویسی در نهاوند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛فرماندار نهاوند در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: هنر خوشنویسی به نوعی در تمام فرهنگ‌ها وجود دارد؛ امادر سرزمین‌های اسلامی و به ویژه ایران، این هنر در قله هنرهای بصری واقع شده است.


کریم حمیدوند افزود: خوشنویسی اسلامی و بیش از آن خوشنویسی ایرانی با ایجاد تعادل میان قالب و محتوا، به زیباییمفهوم کلمات را به تصویر می‌کشد.

وی در خصوص آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه هم گفت: آثار به نحوی انسان را مجذوب زیبایی و هنر و خلاقیت می کند که از گذشت زمان غافل می شویم.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند نیز در این مراسم گفت: هنرمندانی که در حوزه فرهنگ و هنر نهاوند فعالیت می کنند به واقع از کم توقع ترین و در عین حال خوش ذوق ترین و خلاق ترین هنرمندان استان و کشور هستند.

محمود مصباح خاطرنشان کرد: این عزیزان بدون هیچ گونه چشم داشتی تمام دارایی‌شان، یعنی هنر خود را به ما عرضه می کنند و امروز ما مفتخریم خدمت رسان این هنرمندان در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان باشیم.

در این نمایشگاه خوشنویسی ٥٠ اثر برگزیده درچهار خط  ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته نستعلیق در ابعاد ٢٠*٣٠ و ٥٠*٧٠ و با موضوع ماه مبارک رمضان، احادیث پیامبر و ائمه اطهار (ع) به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه روز گذشته افتتاح شده و به مدت ١٠ روز در محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند، واقع در بلوار شهید بهشتی مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) از ساعت ٩ تا ١٢ و ١٤ تا ١٩ پذیرای بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.