خبرگزاری رویترز در گزارشی از اختلاف‌نظر سناتورهای کنگره آمریکا بر سر اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: یک سناتور ارشد آمریکایی روز سه شنبه گفت مایل است طرح مربوط به تمدید تحریمهای در حال منقضی شدن ایران و قادر ساختن کنگره به اینکه در صورت لزوم، تحریمهای جدید مربوط به آزمایشهای موشکهای بالستیک ایران را سریعا تصویب کند، رای بیاورد. 

رویترز نوشت: مهلت قانون تحریم‌های ایران که تحریمهایی را در ارتباط با برنامه های هسته ای و موشکی ایران و حمایت این کشور از تروریسم بر تهران اعمال می کند در پایان سال 2016 تمام خواهد شد و هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا از تمدید آن حمایت می کنند.

اما بن کاردین، سناتور ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی سنا، تصدیق کرد که قانونگذاران هنوز در ارتباط با پیشنهادی که باید آرای کافی جمع کند تا بدل به قانون شود، متحد نشده اند.

کاردین در میزگردی با خبرنگاران گفت :« اعضا دیدگاههای متفاوتی دارند.»

دولت اوباما به کنگره هشدار داده است با تحریم‌های جدیدی که با توافق نامه هسته ای ایران منافات داشته باشد مخالفت خواهد کرد و به این ترتیب در را برای یک نبرد بالقوه در مورد هر طرحی در این ارتباط باز کرده است.

سناتور باب کورکر، رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی مجلس سنا، گفته است که او همراه با کاردین در حال کار بر روی طرحی است که امیدوار است حمایت قاطع سناتورها از هر دو حزب را به دست آورد. جزئیات این طرح هنوز فاش نشده است و دستیاران سناتورها گفته اند آنها نمی دانند این طرح چه موقع معرفی خواهد شد.

کاردین یکی از چندین سناتور دموکراتی بود که در کنگره و در مخالفت با توافقنامه هسته ای با ایران در ژوئیه گذشته به جمهوریخواهان ملحق شد، اما از زمانی که یک تلاش تحت رهبری جمهوریخواهان برای مسدود کردن مسیر این توافق در ماه سپتامبر شکست خورد کاردین از قانونگذاران امریکایی خواسته است تا این توافقنامه را قبول کنند.

کاردین بعد از آنکه اجرای این توافقنامه شروع شد طرحی را ارائه کرد که هدف از آن افزایش نظارت آمریکا بر این توافقنامه بود. این طرح در مجلس سنای تحت کنترل جمهوری‌خواهان هرگز برای رای گیری مطرح نشد.

وی گفت او هنوز احساس می کند این طرح معتبر است و می خواهد در آن برای تمدید قانون تحریم‌های ایران و ایجاد یک « چارچوب قانونگذاری » بطوری که اگر ایران برنامه موشکهای بالستیک خود را دنبال کندف بتوان تحریمها را سریعا علیه این کشور اعمال کرد تغییراتی انجام دهد.

اواخر ماه گذشته دو سناتور دموکرات که از توافق هسته ای ایران حمایت می کنند یعنی تیم کین و کریس مورفی طرح جداگانه ای را برای تمدید قانون تحریمهای ایران ارائه کردند مگر اینکه دولت اوباما بتواند تضمین کند که برنامه هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است.

سناتور جمهوریخواه کلی آیوت همراه با هجده سناتور دیگر از این حزب طرح جداگانه ای را ارائه کردند که قانون تحریمهای ایران را تا سال 2031 تمدید خواهد کرد و تحریمهای جدید در ارتباط با تلاش های ایران در زمینه موشکهای بالستیک را الزامی خواهد نمود.

سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا، گفته است او می خواهد که هرگونه طرحی در مورد ایران دست کم با 67 رای لازم جهت خنثی کردن وتوی ریاست جمهوری به صحن سنا ارائه شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
جلو امریکا باید محکم ایستاد نباید اعتماد کرداعتماد یعنی تسلیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
اقایان خبرگزاری چرا شما اینقدر نی نی بلالای این سنتورهای بی مقدار میگزارید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
بیا آقای روحانی میگه تحریما ور داشته شده یه پنیر و نون نیومده پایین چطوری تحریما ور داشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
ناشناس دوم جو گیر نشو و شعار علکی نده کلا هستهای ارزش اینکه با امریکای نجس دهن به دهن بشیم رو نداشت کاش از اول صفحه خورشیدی درست میکردیم وقتی اینهمه کویر افتاب گیر داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
با آمریکاییا سر یه. میز مذاکره رفتن از اول اشتباه بود
اینا کی پای حرفشون موندن که دومین بار. باشه
-
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر

آمریکا تو و فرزند نامشروع حرامزاده ات رژیم غاصب صهیونیستی و نوکر حلق به گوش ترسوی بی آبرویتان نظام کثیف آل سعود لکه های ننگی هستید بر دامن بشریت ،،،هنوز هم
سیلی فرزندان غیور و رشید این مرز و بوم بر چهره کریه تو ای شیطان بزرگ در خلیج فارس و ذلت سربازانت در چشم جهانیان عبرت تو نگشته است ،،،آمریکای کثیف
کاش موقعیتی پیش می آمد تا جان ناقابلم را در راه تحقیر و
به ذلت کشیدنت و نشان دادن اینکه ما برای دفاع از
دین خدا و وطن عزیزمان حاضریم دست از جان بشوییم
لبیک یا زینب (س) لبیک یا حسین (ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
با امید به خدا و در سایه ولایت فقیه رهبر اتحاد ویکپارچگی ایرانیان همیشه تیر در قلب دشمنان خواهد بود
آخرین اخبار