موگرینی: دوستی اروپا با اسرائیل همیشگی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد دوستی اروپا با رژیم صهیونیستی دچار تغییر و دگرگونی نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدریکا موگرینی در اظهارات خود در کمیته یهودیان آمریکا گفت:هر وقت که من با سران اسرائیل صحبت می کنم ، یعنی با هرکدام از آنها صحبت می کنم، همه ما می دانیم که اروپا و اسرائیل روابط بسیار نزدیکی به هم دارند. البته این روابط به اقتصادهای ما ربط دارد.

وی افزود: اتحادیه اروپا نخستین شریک تجاری اسرائیل است. همکاری ما در بخش علم و تحقیقات باعث نوآوری های بسیار زیادی شده است و پیشرفت زیادی برای مردم ما را رقم زده است اما کارهای بیشتری باقی مانده است. ما دوستان هم هستیم، دوستان هم هستیم، ما همیشه نیز اینگونه خواهیم بود. تمام !ختم کلام! (تشویق حاضران)

موگرینی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوستان هر از گاهی با هم اختلاف نظر پیدا می کنند و این حتی می تواند مفید باشد ، روی موضوعات خاص یا سیاست های خاص اختلاف نظر پیدا می کنند اما ما همیشه دوست هستیم و همیشه دوست خواهیم بود. این دوستی در  دی ان ای ما است. این در دی ان ای ما در اروپا است و این در دی ان ای ما در اسرائیل است. این مسئله هرگز دچار تغییر و دگرگونی نخواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد نه تنها اتحادیه اروپا اسرائیل را تحریم نخواهد کرد بلکه به تعامل بیشتر با آن نیاز دارد.

فدریکا موگرینی در بخش دیگری از اظهارات خود در کمیته یهودیان آمریکا خاطر نشان کرد اتحادیه ما حتی باید بیش از این با اسرائیل تعامل داشته باشد، می خواهم به صراحت بگویم که ما به تعامل با اسرائیل نیاز داریم حتی به تعامل بیشتر نیاز داریم نه اینکه بخواهیم اسرائیل را تحریم کنیم. تحریم کردن هیچ خیری ندارد. ما دوستان هم هستیم و می خواهیم با یکدیگر کار کنیم نه اینکه سرنوشت های خودمان را از یکدیگر جدا کنیم، البته این امکان ندارد و به معنی پذیرش شکست ما خواهد بود.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار