نیویورک تایمز در گزارشی نوشت انتخابات مقدماتی امروز برای کلینتون و سندرز اهمیت ویژه‌ای دارد.

رأی‌گیری امروز کالیفرنیا، انتخاباتی تشریفاتی اما حساس
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: تکلیف رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات آمریکا تا پیش از آغاز رأی‌گیری در ایالت «کالیفرنیا» تا حدود زیادی مشخص شده است. به گزارش آسوشیتد پرس، «هیلاری کلینتون،» نامزد پیشتاز این حزب در دور مقدماتی، موفق شده است 2383 رأی نمایندگی مورد نیاز را کسب کند و رسماً «برنی سندرز،» دیگر نامزد این حزب، را از دور رقابت‌ها خارج کند. با این وجود، انتخابات امروز (سه‌شنبه) برای کلینتون و سندرز اهمیت ویژه‌ای دارد و جالب‌ترین رقابت میان این دو نفر را رقم خواهد زد.

پیش‌بینی می‌شود سندرز و کلینتون در رأی‌گیری امروز رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند. این حقیقت که انتخابات امروز در نتایج کل رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات تأثیر چندانی نخواهد داشت، از اهمیت ویژه آن نکاسته است. این انتخابات فرصت مناسبی برای سندرز فراهم خواهد کرد تا رأی نمایندگان ارشد را به نفع خود برگرداند.

کلینتون در 6 نظرسنجی که در یک‌ ماه گذشته برگزار شده است با تفاوت 6 درصدی آرا از رقیب خود پیشی گرفته است. سفیدپوستان ثروتمند کالیفرنیا و رنگین‌پوستان این ایالت طرفدار کلینتون هستند. سفیدپوستان بدون تحصیلات دانشگاهی نیز از سندرز حمایت می‌کنند. با این وجود، رقابت نزدیک این دو نفر بدان معناست که سندرز برای پیروزی در انتخابات این ایالت شانس کافی دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار