وزیر بهداشت عمومی افغانستان از کمیته نظارت و ارزیابی (MEC) خواست میزان آسیب‌پذیری وزارت بهداشت عمومی افغانستان در برابر فساد اداری را ارزیابی کند.

گزارش آسیب‌پذیری وزارت بهداشت افغانستان در برابر فساد منتشر شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، وزارت بهداشت عمومی افغانستان از کمیته نظارت و ارزیابی(MEC) خواست میزان آسیب‌پذیری وزارت بهداشت عمومی در برابر فساد اداری را ارزیابی کند.

تسیوا، عضو کمیته نظارت و ارزیابی، گفت: به دستور وزیر کمیته نظارت و ارزیابی میزان آسیب‌پذیری وزارت بهداشت عمومی در برابر خطر دیرینه و مزمن فساد بررسی و برای تقویت نظارت به صورت مستقل و ایجاد اصلاحات پیشنهادات مشخص خود را در 3 زمینه مهم مسائل پایه‌‌ای، مدیریت و شفافیت به مدیریت وزارت ارائه کرده است.

وی افزود: تهیه این گزارش که از ماه جدی سال 1394 آغاز و تا ماه جوزا سال 1395 fi طول انجامید توسط یک تیم تکنیکی متشکل از کارشناسان افغانستان و کارشناسان بین‌المللی در 2 عرصه بهداشت عمومی و مبارزه با فساد اداری انجام شد، در این ارزیابی با بیش از 260 کارمند سابق وزارت بهداشت عمومی، کارکنان غیر مدیریتی، کارکنان خط مقدم، موسسات تطبیق کننده برنامه‌های بهداشتی، نهادهای جامعه اجتماعی، بزرگان محلی و بیماران مصاحبه و نظرات آنان جمع‌آوری شد.

تیم تکنیکی کمیته نظارت و ارزیابی این سنجش را در کابل و 12 ولایت دیگر انجام داده است.

 تسیوا تأکیدکرد: گزارش ارزیابی میزان آسیب‌پذیری وزارت بهداشت عمومی در برابر فساد شامل 115 سفارش مشخص در رابطه با نیازهای آموزشی، سیستم‌های مدیریت اطلاعات بهداشتی، واردات ادویه‌جات قابل اطمینان، بهبود وضعیت بازرسی است.

 اکبر، رئیس اجرائی کمیته نظارت و ارزیابی وزارت بهداشت افغانستان، گفت: وزارت بهداشت عمومی افغانستان گزارش تیم تکنیکی این کمیته را پذیرفت و تأیید کرد که در کنار کار صادقانه هزاران کارمند و خدمتگذاران مختلف در وزارت بهداشت عمومی افغانستان فساد هم  وجود دارد.

وزارت بهداشت عمومی قصد دارد بر اساس یافته‌های این گزارش، مبارزه با فساد را در برنامه کاری خود قرار دهد.

 فیروز الدین فیروز وزیر بهداشت عمومی افغانستان، گفت: وزارت بهداشت عمومی افغانستان در زمینه اجرای استراتژی مبارزه با فساد اداری و برنامه‌کاری این وزارت حمایت‌های سیاسی و عملی قاطع مدیریت دولتی وحدت ملی و همکاران بین‌المللی را با خود دارد.

وزیر بهداشت عمومی افغانستان گفت: گزارش کامل میزان آسیب‌پذیری وزارت بهداشت عمومی در برابر فساد، ایجاد شورای عالی مبارزه با فساد اداری و واحد کاری تحقیق ویژه نمونه‌های روشن از عزم و قاطعیت دولت افغانستان برای مبارزه با فساد اداری در افغانستان است.

پیام آفتاب نوشت، وزارت‌های معارف و تجارت افغانستان نیز خواستار انجام ارزیابی‌های مشابه توسط کمیته نظارت و ارزیابی شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.