سید علی موسوی گرمارودی از انتشار چاپ چهاردهم كتاب صحیفه سجادیه خبر داد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید علی موسوی گرمارودی، شاعر و قرآن پژوه، ضمن پیشنهاد صحیفه سجادیه برای مطالعه در ایام ماه مبارك رمضان، اظهار كرد: چندی پیش كتاب صحیفه سجادیه را ترجمه كرده ام و این كتاب از سوی انتشارات هرمس به چاپ چهاردهم رسیده است.

وی ادامه داد: دعاهای امام سجاد (2) در این كتاب را می‌توان قرآن صاعد دانست. خود قرآن كریم از طرف خداوند به سمت خلق رفته است، اما دعاها از طرف خلق به سمت خدا می روند و صحیفه سجادیه نیز مصداق همین موضوع می شود.

گرمارودی خاطرنشان كرد: صحیفه سجادیه كامله، مجموعه‌ای از 75 دعا و نیایش است كه امام سجاد(ع) املا كرده و امام باقر(ع) و برادرش زیدبن‌علی آن را در دو نسخه نوشته‌اند. در روایت محمدبن احمدبن مسلم مطهری فقط 54 دعا چنانكه امروزه هم از صحیفه می‌بینیم، موجود است. بنابراین از اصل صحیفه 21 دعا افتاده و اكنون آنچه از صحیفه كامله سجادیه باقی مانده است، همین 54 دعا است. نوشتار حاضر ترجمه این 54 دعای صحیفه سجادیه است.

دكتر موسوی گرمارودی رئیس انجمن شاعران پارسی گوی جهان و یكی از بارزترین چهره های ادبی سی سال گذشته كشورمان است. بنا بر این گزارش، وی در سال 1320 در شهر مذهبی قم به دنیا آمد و بعد از تحصیل در رشته علوم قضایی تا مقطع كارشناسی، دكترای ادبیات فارسی خود را از دانشگاه تهران گرفت و تا امروز به عنوان یكی از تأثیرگذارترین چهره های ادبی كشور در این عرصه خوش درخشیده است.

اگرچه عموم جامعه و چهره های فرهنگی كشور او را با مجموعه هایی چون «سرود رگبار»، «عبور»، «در سایه سار نخل ولایت»، «خط خون»، «دستچین» و آثاری از این دست می شناسند اما وی در حوزه داستان نویسی نیز بسیار موفق بوده است.

دكتر علی موسوی گرمارودی با استفاده از بنیان های مذهبی و توانایی ذاتی خود در عرصه ادبیات به سراغ داستان های مذهبی رفته و تا كنون با انتشار ده ها اثر در این زمینه نیز باعث شده تا از او به عنوان پركارترین نویسنده حوزه داستان انبیاء یاد شود.

از مهم‌ترین آثار او در این حوزه می توان به كتاب هایی چون «در مسلخ عشق»، «بابا تاریخ»، «پرتو انسان ها» در دو جلد، «یونس(ع)»، «نوح پیامبر»، «داستان پیامبران» در دو جلد و «شیخ محمدتقی بافقی» و «ترجمه قرآن كریم» اشاره كرد.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.