معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: قیمت های بالا، بسیاری از مردم استان را از مصرف میوه محروم کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  حشمت الله عسگری اعلام کرد: قیمت میوه در ایلام در مقایسه با سایر نقاط کشور بطور چشمگیری بالاست.

عسگری اضافه کرد: در حالیکه گیلاس با کیفیت مطلوب در شهر تهران با قیمت پایین تر از 40 هزار ریال در هر کیلوگرم به مصرف کننده عرضه می شود، ولی در ایلام قیمت این میوه برای هر کیلوگرم بیش از 100 هزار ریال است.
وی افزود: گرانی میوه نارضایتی بخش عمده ای از مردم و بویژه اقشار کم درآمد جامعه را بدنبال داشته و تعداد زیادی از خانوارها را از مصرف این ماده غذایی محروم کرده است.
معاون استاندار ایلام اظهار کرد: بخش زیادی از معضل قیمت بالای میوه در شهر ایلام ناشی از شکل نگرفتن سازمان میوه و تره بار در استان است بطوری که تنها مرکز عرضه عمده میوه بطور انحصاری در اختیار افراد معدودی قرار دارد که خود اقدام به تعیین قیمت کرده و با افزایش بی رویه در حق مصرف کننده اجحاف می کنند.
عسگری گفت :مراکزی در سال های گذشته در حاشیه میادین شهر برای عرضه مستقیم میوه با مصوبه شورای تنظیم بازار و همکاری شهرداری به منظور تعدیل قیمت ها و دسترسی آسان تر مردم به میوه در نظر گرفته شد که به دلیل نظارت ناکافی و واگذار کردن آنها به افراد فاقد صلاحیت، خود به معضلی در افزایش قیمت میوه تبدیل شده اند که باید هر چه سریعتر این نقاط ساماندهی و در صورت لزوم تغییر کاربری داده شوند.
به گفته وی، باید با نظارت مستمر کارشناسان تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت هر چه زودتر ضمن ساماندهی مراکز عرضه دست واسطه ها را که از مهم ترین عوامل افزایش قیمت میوه هستند از بازار کوتاه کرد.
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، قیمت ، بالا ، میوه ، محروم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.