معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: کیفیت هوای همدان که در شرایط هشدار قرار گرفته بود صبح امروز از این وضعیت خارج شده و هم اینک هوای همدان سالم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضا دانش پژوه اظهار  داشت: جریان جوی موجب ورود یک توده گرد و غبار از روز یکشنبه و از کشور عراق به سمت استانهای غربی و همدان شده بود.
گرد و غبار از همدان خارج شد
وی اضافه کرد: در روز یکشنبه هفته جاری وضعیت هوای همدان برای ساعاتی در حالت هشدار قرار گرفت با این وجود شهرستان اسدآباد همچنان در حالت هشدار باقی ماند.

وی بیان کرد: همچنین گرد و غبار مجدد از ساعت هشت صبح روز وارد آسمان استان شده و اسدآباد، نهاوند، ملایر، کبودرآهنگ و همدان را فرا گرفت.

دانش پژوه اظهار کرد: دو شهرستان اسدآباد و نهاوند بیشترین میزان آلودگی را به خود اختصاص داده بگونه ای که آلودگی هوای این دو شهرستان به 1.5 برابر استاندارد رسید.

شاخص کیفیت هوای سالم 150 میکروگرم بر متر مکعب است و در صورتی که غلظت هوا بین 150 تا 250 قرار گیرد در شرایط اضطرار، 250 تا 350 شرایط اضطرار و بیش از 350 میکرو گرم بر متر مکعب شرایط بحرانی آلودگی هوا محسوب می شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.