رئیس شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان دارای توان بالقوه در افزایش سطح بهره‎وری جامعه هستند اما حضور آنان در مشاغل مدیریتی جامعه کمتر دیده می‎شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛زهرا اربابی نیروی انسانی را یکی از مهمترین و با ارزشترین ذخایر کشور دانست و گفت: کشورهای دنیا به خصوص کشورهای در حال توسعه اگر بتوانند از نیروی انسانی به جا و شایسته استفاده کنند و توانمندیهای نیروی انسانی به دور از نگاه جنسیتی مورد بهرهبرداری قرار گیرد بیشک میتوانند با کشورهای صنعتی و توسعهیافته رقابت کنند.

وی افزود: بانوان دارای توان بالقوه در افزایش سطح بهرهوری جامعه هستند اما متاسفانه حضور آنان در مشاغل مدیریتی جامعه کمتر دیده میشود.

وی ادامه داد: چون اکثر مدیران ارشد اجرایی در سازمانها، ادارات و ارگانهای دولتی و خصوصی مرد هستند تمایلی از سوی آنان برای حضور بانوان در این عرصه‌ها دیده نمی‌شود، که این جای بسی تأسف است.

وی با بیان اینکه یکی از موانعی که بر سر راه مدیران زن قرار دارد سقف شیشهای است، افزود: سقف شیشه ای همان مانع نامرئی است که ناشی از تعصبات و تبعیضات سازمانی و دیدگاهی بوده و بانوان را از رسیدن به مناصب و موقعیتهای شغلی باز می‌دارد.

  • انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.