پیشتازی «کوزینسکی» در انتخابات ریاست جمهوری پرو

نامزد انتخاباتی «پرویی ها برای تغییر» موفق شد با 50.32 درصد آرا و با اختلاف اندکی‌ بر رقیب خود «کیکو فوجی موری» پیشی بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ال پاییس، دفتر ملی‌ فرآیند های انتخاباتی پرو اعلام کرد که با شمارش 92.6 درصد آرا، فوجی موری از حزب نیروی مردمی نیز با یک درصد کمتر موفق شده 49.68 درصد آرا را کسب کند.

در مجموع، وزیر سابق اقتصاد پرو توانسته 7.16 میلیون رأی را در مقابل 6.93 میلیون رأی دختر «آلبرتو فوجی موری» رئیس جمهوری سابق پرو در بین سالهای 1990 تا 2000 کسب کند.

دفتر ملی‌ فرآیندهای انتخاباتی، در این راستا اعلام کرد که در دومین دور انتخابات، 83 درصد واجدان رأی دادن شرکت داشتند و این در حالی‌ است که رأی دادن در پرو اجباری است و 23 میلیون نفر واجد شرایط برای این دوره به پای صندوق ها فراخوان شده بودند.

مردم پرو در حالی روز یکشنبه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق های رای رفتند که پیش بینی ها حکایت از آن داشت که «کیکو فوجی موری» با توجه به اینکه در دور نخست، بیشترین رأی را کسب کرده بود، می تواند همانند پدرش «آلبرتو فوجی موری» به جایگاه ریاست جمهوری دست یابد.

فوجی موری در دور نخست انتخابات سراسری پرو که روز 10 آوریل«22 فروردین گذشته» برگزار شد، با کسب 39.85 درصد آرا و کوزینسکی نیز با کسب 20.99 درصد آرای مأخوذه به دور دوم راه یافتند.

«ورونیکا مندوزا» سومین کاندیدای ریاست جمهوری پرو نیز با کسب 18.80 درصد آرای مأخوذه در دور نخست انتخابات شکست خورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار