جروزالم پست نوشت: دونالد ترامپ هیچ برنامه ای برای مقابله با ایران هسته ای ندارد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ در امور رژیم صهیونیستی و مسائل یهودیان هفته گذشته به جروزالم پست گفت ترامپ طرحی برای مقابله با برنامه هسته ای ایران ندارد؛ اما در صدد است پس از کسب جایگاه ریاست جمهوری، سخت به توافق هسته ای ایران بتازد.

ترامپ که در وهله نخست یک تاجر نیویورکی محسوب می شود، برنامه جامع اقدام مشترک را که به امضای ایران و قدرت های جهانی رسید، در زمره بدترین قراردادهایی که تا به حال شاهد آن ها بوده قرار داده است. این کاندیدای جمهوریخواه خود را یک "معامله ساز" منحصر به فرد می داند که نقطه قوت وی برای رقابت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست.

"جیسون گرین بلات،" مشاور ارشد ترامپ، با پیچیده خواندن برجام در باره این توافق گفت:"تد کروز، سناتور ایالت تگزاس همیشه در مناظره های خود می گفت برجام را همان روز اول نابود می کنم."

گرین بلات با بیان این که ترامپ هرگز تصور نمی کرد برجام بتواند تهران را از دستیابی به سلاح هسته ای بازدارد، گفت:" آنچه که ترامپ برای بازداشتن ایران از این اقدام انجام می دهد، هنوز مشخص نیست. اکنون اندکی زود است در این باره اظهار نظر کنیم، اما آنچه مسلم است هدف ترامپ برای اطمینان از دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ از موضوع تجدید تحریم های آمریکا علیه ایران و یا اعمال تحریم های جدید حمایت می کند، گفت:" گزینه های متعددی پیش روی ترامپ قرار دارد و چگونگی تصمیم گیری در این مورد موضوعی است که روی آن تمرکز داریم."

در این گزارش آمده است: دولت اوباما برجام را بهترین حالت ممکن برای اطمینان از دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای تلقی می کند. در مقابل قدرت های بین المللی با لغو تحریم ها برای برنامه هسته ای ایران این فرصت را فراهم کردند تا با گذشت زمان در زمینه دستیابی به مقاصد غیرنظامی حرکت کند.

مشاور ارشد ترامپ همچنین افزود: فکر می کنم تامین امنیت اسرائیل، از اصلی ترین اولویت های ترامپ است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار