ساکس در نشست خبری سازمان ملل متحد:

سیاست خارجه آمریکا تهاجمی و نظامی‌گراست/ نقش دولت ایالات متحده در سوریه مخرب است

مشاور دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: سیاست خارجه آمریکا تهاجمی و نظامی گرا بوده و باعث مشکلات روزافزون شده است.

سیاست خارجه آمریکا تهاجمی و نظامی‌گراست/ نقش دولت ایالات متحده در سوریه مخرب است
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جفری ساکس مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست خبری با خبرنگاران که عصر امروز دوشنبه( 17 خرداد ماه) در محل ساختمان این سازمان در تهران برگزار ش،د با انتقاد از نقش دولت آمریکا و سوریه در عراق و مخرب بودن این نقش گفت: سیاست خارجه آمریکا تهاجمی و نظامی گرا بوده و باعث مشکلات روزافزون شده است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت آمریکا در لیبی اشتباه است یادآور شد: بنده هیچ گاه موافق انقلاب رنگین نبودم و معتقدم به حاکمیت کشورها براساس منشور ملل متحد احترام گذاشت.

وی با بیان به اینکه دولت و بخش خصوصی می‌تواند در یک اقتصاد پویا ایفای نقش کند، تصریح کرد: خیلی خوب است که ایران برنامه توسعه ششم را دنبال می‌کند و این در حالی است که آمریکا به چنین برنامه‌ریزی‌هایی اعتقاد ندارد.

مشاور دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: تحریم‌ها اگر کاملا برداشته شوند باعث می‌شود تا بانک‌‌ها نقصان اقتصادی شرایط تحریم را جبران کنند و ایران هم می‌تواند با استفاده ارتباطات اقتصادی خود با کشورهای مختلف جهان از جمله همسایگانش و استفاده از یک نیروی کار جوان و متخصص پیشرفت کند.

ساکس مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد با بیان اینکه در آمریکا نابرابری بیشتر از قبل شده و نظام سیاسی وابسته به طبقه سرمایه‌دار است تأکید کرد: یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدیداً با مفسده سیاسی مخالف است و سعی می‌کند با آن مقابله کند.

وی گفت: باید چنگ در سوریه هر چه زودتر پایان یابد، جنگ در این کشور برای همه کشورها و از جمله ایران مضر است، بنده از نقش دولت آمریکا در این زمینه انتقاد کردم و این درست نیست که بگوییم یک دولت کنار برود و یک دولت دیگر بیاید، این در حیطه وظایف آمریکا نیست.

ساکس گفت: جمهوری اسلامی ایران بسیار سخاوتمند است که میلیون‌ها پناه‌جو را پذیرفته، این در حالیست که آمریکا درهایش را به روی پناه‌جویان سوری بسته است.

وی ادامه داد: اهداف توسعه پایدار 15 سال طول می‌کشد که اجرایی شود و کشورها طبق تفاوتی که انجام دادند برای رسیدن به این اهداف نیاز به این مدت زمان را دارند. اهداف توسعه پایدار شبکه ملی دارد و تلاش‌های بسیار مداومی دارد که برنامه توسعه خودش را دنبال کند.

مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد ایران برای توسعه اهداف پایدار شروع خوبی داشته و به صورت جامع عمل کرده است. برخی چالش‌ها در ایران از جمله چالش محیط زیست و خشکی آب و هوا در ایران وجود دارد، ایران کشور خشکی است و در سال 250 میلی متر باران دارد و روز به روز از میزان آن کاسته می‌شود.

وی افزود: ایران توانسته نقش بسیار سازنده‌ای در دنیا ایفا نماید و کشورها می‌توانند از تجربیات ایران در حوزه‌های مختلف بهره ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار