ملک مجاور خانه تاریخی بچاری آبادان بدون مجوز میراث فرهنگی تخریب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان گفت: بر اساس قانون، تخریب املاکی در مجاورت بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، باید با اطلاع سازمان میراث فرهنگی و زیر نظر کارشناسان این سازمان صورت گیرد.

محمد مرادی افزود: روز گذشته پس از وقت اداری، مالک خانه مجاور خانه تاریخی بچاری آبادان با مجوز شهرداری آبادان و بدون اطلاع میراث فرهنگی، به تخریب خانه خود اقدام کرد که در بازرسی روز جاری ماموران این اداره متوجه این اقدام شدند.

وی گفت:پیش از این، طی نامه ای به شهرداری آبادان محل های ثبت میراث شده اطلاع داده شده و شهرداری پیش از صدور پروانه تخریب و ساخت ساز در مجاورت این ساختمان ها باید با میراث فرهنگی هماهنگی می کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان افزود:طی نامه های جداگانه های به فرمانداری ویژه و شهرداری آبادان این موضوع اطلاع رسانی شد تا جلو ادامه فعالیت تخریب در مجاورت خانه بچاری گرفته شود.

خانه بچاری مربوط به دوره قاجاریه در آبادان، خیابان دبستان روبروی سینما نفت واقع شده و 23 شهریور 1382 با شمارهٔ ثبت 9968 به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنای تاریخی در 2 طبقه و با طراحی خاص، چوب‌بری‌های زیبا و حالت ایوانی ساخته شده و ابتدای خیابان دبستان، روبروی سینما نفت آبادان قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.