مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد گفت: از انتخاب 20 اثر از هزار مقاله نانو که در مسیر تجاری سازی در جهت تبدیل به ثروت هستند، خبر داد.

داود ثمری مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:امسال دانشگاه آزاد اسلامی جشنواره فرهیختگان را برگزار کرد تا به واسطه آن در زمینه نانو گام های بلندی بردارد.

وی ادامه داد: رویکرد ما در این جشنواره ها، بدست آوردن مهارت در زمینه ی نانو است که شامل نانو شیمی، نانو مواد، نانو جاذب ها و نانو بایولو‍ژی است که البته 1000 اثر به دبیرخانه ارسال شد که از بین آنها 20 نفربه عنوان منتخب برگزیده شدند.

ثمری گفت: کمیته ی نانو  دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد که در پی طرح های خوبی که در نمایشگاه ها رونمایی شد، طرح هایی که قابل سرمایه گذاری هستند را انتخاب کند تا به مرحله بهره برداری برسد تا فرایند تجاری سازی در جهت تبدیل علم به ثروت اتفاق بیافتد.

مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از سه سال قبل برنامه هایی را در جهت افزایش تولیدات نانو انجام داده به طوری که تعداد مقالات دانشگاه آزاد در زمینه نانو نسبت به سه سال گذشته حداقل 2 برابر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار