نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین گفت: با تشکیل فراکسیون مناطق محروم باید از توزیع مناسب امکانات در کشور حمایت کنیم.

ضرورت تشکیل فراکسیون مناطق محروم در کشوربه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فیضی زنگیر نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در صحن علنی امروز دوشنبه 17 خرداد  ماه با اشاره به اینکه متأسفانه در کشور  ما نگاه ملی به توسعه موجب ایجاد توسعه نامتوازن شده است گفت: با نگاه براساس شاخص‌ها تنها 5 استان بزرگ تولید ناخالص را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: 15 استان تنها 1درصد و حتی پایین‌تر تولید ناخالصی در کشور را به خود اختصاص داده‌اند لذا باید نگاه ملی در توسعه جای خود را به نگاه استانی بدهد.

نماینده اردبیل با بیان اینکه این موارد باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد گفت: توسعه و امکانات تنها در چند استان موجب مهاجرت دیگر استان‌های محروم شده است لذا پیشنهاد می‌کنم با تشکیل فراکسیون مناطق محروم از توزیع مناسب امکانات در کشور حمایت کنیم.

فیضی زنگیر با تأکید بر اینکه سند آمایش سرزمینی را باید مورد توجه قرار دهیم بیان داشت: این امر کمک می‌کند تا یک استان براساس مزیت‌های خود پیشرفت کند.

وی اظهار داشت: در بررسی برنامه ششم توسعه  می‌توان بر روی تغییر اساسنامه صندوق توسعه ملی کار انجام داد زیرا در این اسا‌سنامه هیچ مبنایی برای سهم استانی وجود ندارد.

فیضی زنگیر خاطرنشان کرد: هر کجا یک طرح توجیهی باشد از آن حمایت می‌شود لذا باید با توجه به سهم‌بندی مشکلات مناطق محروم و آسیب‌های اجتماعی را حل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار