رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: تشکیل شورای حل اختلاف مانع از شکایت خارجی‌ها به فیفا می‌شود.

شورای حل اختلاف مانع شکایت به فیفا می‌شودنصیرزاده در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ افزود: طبق دستور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال مقرر شد، شورای ملی حل اختلاف برای رسیدگی به اختلافات مالی و قراردادی در فدراسیون تشکیل شود.

وی در ادامه عنوان کرد: آئین‌نامه شورای حل اختلاف هم اکنون در مرحله نظرخواهی است و تقریبا شبیه شورای حل اختلاف فیفا و چند کشور دیگر از جمله هلند و فرانسه تهیه شده است.

نصیرزاده بیان کرد: طبق برنامه قرار است به تعداد مساوی از باشگاه‌ها و بازیکنان در این شورا عضو باشند و رئیس و نایب رئیس آن تحصیلات حقوقی داشته باشند.

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال عنوان کرد:‌ تمامی قراردادها و اختلافات مالی بین مربیان، بازیکنان و باشگاه‌ها در این شورا بررسی می‌شود و افراد معترض به آن می‌توانند به استیناف مراجعه کنند.

نصیرزاده اظهار کرد: اگر شورای حل اختلاف در کشورمان با تایید فیفا تشکیل شود و در بند قرارداد بازیکنان مراجعه به این شورا رسمیت یابد در آن صورت هیچ بازیکن و مربی خارجی نمی‌تواند از باشگاه‌های ما به فیفا شکایت کند.

وی بیان کرد: به هر حال در صورت استقرار شورای حل اختلاف در فدراسیون فوتبال تحول مهمی در فوتبال باشگاهی کشور رخ می‌دهد.

نصیرزاده عنوان کرد: تاج رئیس فدراسیون فوتبال و محمدرضا ساکت مرا به عنوان مسئول به نتیجه رساندن شورای حل اختلاف تا پایان خرداد ماه منصوب کردند.

رئیس کمیته حقوقی در پایان خاطر نشان کرد: شورای حل اختلاف در اساسنامه فدراسیون فوتبال از سال 1391 وجود داشته اما اجرایی نشده بود. 

انتهای پیام /

برچسب ها: نصیرزاده ، شکایت ، فیفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار