7 کشته و 23 زخمی در حمله مهاجمان انتحاری به محکمه استیناف ولایت لوگر

حمله دو مهاجم انتحاری به دادگاه این ولایت منجر به کشته شدن هفت نفر و زخمی شدن ۲۳ نفر دیگر شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ نثار احمد عبدالرحیم‌زی از مسئولان پلیس لوگر گفت دو مهاجم انتحاری مهجز به سلاح‌های سبک و نارنجک ساعت ۱۰:۳۰ پیش از ظهر یکشنبه (۱۶ خرداد) به دادگاه استیناف و دادستانی لوگر حمله کردند.

وی افزود مهاجمان با حمله به ساختمان دادگاه و دادستانی، با نیروهای امنیتی درگیر شدند و پس از یک ساعت از پای درآمدند.

او گفت که در این حمله هفت نفر کشته شدند که شامل مقام‌های دادگاه و دادستانی و افراد عادی هستند. این مقام پلیس همچنین گفت که ۲۳ نفر دیگر هم زخمی شده اند که بیشتر آنها هم غیرنظامی هستند و چند نفر آنها ماموران پلیس هستند.

عبدالرحیم‌زی گفت که ۱۴ نفر از زخمیان از بیمارستان مرخص شده‌اند و بقیه آنها برای درمان بیشتر به بیمارستان‌های کابل فرستاده شده‌اند.

این مقام پلیس گفت که مهاجمان زمانی به مقر دادگاه و دادستانی لوگر حمله کردند که مقام‌های این دو نهاد قضایی مراسم معرفی رئیس جدید دادستانی این ولایت را ترک کرده بودند.
گروه طالبان مسئولیت این تهاجم انتحاری را به عهده گرفته و گفته که این کار را در پاسخ به کشته شدن ۶ عضو این گروه در لوگر انجام داده است.

پیشتر مقام‌های ولایت لوگر تعداد مهاجمان را سه نفر اعلام کرده بودند که به گفته آنها با لباس زنانه وارد ساختمان دادگاه شده و مراجعه‌کنندگان را در طبقه اول مقر دو‌طبقه‌ای دادگاه گروگان گرفتند.

این دومین مورد از حمله مهاجمان انتحاری به دادگاه‌ها در ظرف چهار روز اخیر در جنوب افغانستان است که گزارش می‌شود.

در حمله قبلی چهار مهاجم انتحاری به دادگاه استیناف ولایت غزنی حمله کردند. پلیس غزنی پس از پایان این حمله گفت که نیروهای امنیتی موفق شدند که این حمله را در ظرف ده دقیقه به پایان برسانند.

در این حمله همه چهار مهاجم، یک مامور پلیس و پنج غیرنظامی کشته شدند.


انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، افغانستان ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار