اهواز؛

خوزستان بزرگترین تولید کننده خمیرمایه درکشور

از هر تن ساقه نیشکر حدود 100 کیلوگرم شکر خام و بیش از 400 کیلوگرم فراورده های جانبی از جمله خمیرمایه استخراج می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، استان خوزستان با داشتن کشت و صنعت  های فعال ، اولین و بزرگترین تولید کننده نیشکر و خمیر مایه حاصل از فراورده های جانبی در کشور است.

مدیر عامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی گفت: استان خوزستان به عنوان بزرگترین تولید کننده خمیر مایه کشور است که دو کارخانه از ملاس تولیدی شرکت ها استفاده می کنند و محصول ارزشمند خمیرمایه که در صنعت نان و نانوایی کاربرد دارد را به بازار عرضه می نماید.








خوزستان بزرگترین تولید کننده خمیرمایه درکشور

علاوه بر فواید بسیار ، این محصول باعث اشتغالزایی بیش از 600نفر نیروی بومی در استان شده است.

علی احتشامی افزود: این شرکت برخی از تولید خود را به صادرات اختصاص داده است که این مقدار حدود 50 تا 60درصد در سال جاریی است که به لحاظ عددی حدود 10 میلیون دلار ارز آوری برای کشور را به دنبال خواهد داشت.

استان خوزستان در تولید خمیر مایه به خود کفایی رسیده و در کنار تامین نیاز داخلی کشور مازاد این محصول را به کشورهایی همچون افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان ، الجزایر و کشورهای آفریقایی صادر می شود.

استفاده از این خمیر مایه در نانوایی و شیرینی زیان هایی همچون کم خونی ، پوکی استخوان، سوء هاضمه ، اختلال در جذب مواد معدنی و اختلال های گوارشی را کمتر کرده و کیفیت نان را افزایش می دهد.
 خوزستان بزرگترین تولید کننده خمیرمایه درکشور

مدیر واحد تولید گفت: مزایای استفاده از این خمیرمایه ایجاد عطر و بوی خوش، پخت یک نواخت است که باعث جذب آهن و کلسیم به بدن نیز می گردد.

یکی از نانواهایی که از این خمیر مایه درمحصول خود به کار می برد بیان کرد: زمانی که از مایه خمیر استفاده می کنم نان پر و پفکی تر درمی آید و باعث طول عمر و افزایش کیفیت نان می شود.

خوزستان بزرگترین تولید کننده خمیرمایه درکشور

در پایان باید گفت اگر در استان به این صنعت بیشتر توجه شود می توان میزان تولید را به بیش از 15 هزار تن رساند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.