400 زائر خارجی از 34کشور جهان درمراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

تشرف 400رهبرمذهبی به حرم مطهر رضوی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ این زائران پس از زیارت بارگاه نورانی رضوی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی دراین دیدار گفت: امروز بیش از هر زمانی انقلاب اسلامی ایران به اهداف بلند امام راحل (ره) در عالم رونق بخشیده است.

وی بیان کرد: راز جاودانگی امام راحل (ره) در عابد بودن ایشان و انقلابی است که به کمک مردم ایران در جهان به وجود آوردند.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) مکتب سیاسی خاصی را در شرایط زندگی انسان معاصر بنیان نهادند که متفاوت از همه مکاتب سیاسی و منطبق بر اخلاص، دوری از تشریفات، پیوند معنویت و سیاست و نجات کل جهان اسلام بود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: نگاه امام راحل همواره به استکبار توام با تنفر و نگاه ایشان به مستضعفان و محرومان، سرشار از مهربانی بود و امروز مواضع و مقاصد رهبر معظم انقلاب، همراستا با دیدگاه امام راحل است.

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: ایران اسلامی امروز برای هم اندیشی و اتحاد برای تشکیل امت واحده اسلامی آمادگی دارد و خود را در اتفاقاتی که در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن، آفریقا و هر نقطه از جهان اسلام می افتد، شریک می داند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیزدر حاشیه این تشرف با بیان اینکه همه ساله به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، مشهد میزبان میهمان خارجی شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) است، گفت: امسال نیز 400 نفر از میهمانان خارجی مراسم سالگرد وفات حضرت امام(ره) که عموما نخبگان، اساتید دانشگاه، فعالان فرهنگی و روزنامه‌نگارانی هستند، به مشهد مقدس مشرف شدند.

محمد حسن واحدی با اشاره به این که 77 نفر از 400 میهمان خارجی را نخبگان خواهر کشورهای اسلامی تشکیل می دهند، افزود: میهمانان عموما از کشورهای پاکستان، فرانسه، ایتالیا، عمان، مراکش، پاکستان، عراق، هند، سریلانکا، بنگلادش، آفریقای جنوبی، سوریه و لبنان هستند که به حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع)مشرف شدند.

وی اظهار داشت: بازدید از باغ گیاه شناسی مشهد، زیارت بارگاه حضرت رضا(ع)، شرکت در همایش تشریح خدمات امام (ره) به جهان اسلام و نقش ایشان در بیداری اسلامی و حضور در مساجد شاخص مشهد از برنامه‌های این گروه در مشهد مقدس بود.

میهمانان خارجی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بر سفره بابرکت علی بن موسی الرضا(ع) حاضر شدند.

مهمانان خارجی مراسم بزرگداشت ارتحال امام که از کشورهای مختلف به ایران اسلامی آمده اند، مهمان خوان پربرکت رضوی شدند.

انتهای پیام /س - س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.