امام خامنه ای بعد از انتصاب به رهبری چه گفتند؟ + عکس

نخستین انتخابات رهبری ایران، پس از درگذشت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، در جلسه‌ای فوق‌العادهٔ مجلس خبرگان رهبری در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ برگزار شد.

‌‌به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت امام خمینی(ره) شب شنبه سيزدهـم خـرداد ماه سـال 1368 به وصال محبوب خويش شتافته و رحلت فرمودند و در صبح روز بعد يعني 14 خرداد ساعت 7 صبح اولين خبري كه از راديوي سراسري ايران با صداي حياتي گوينده راديو به جهان مخابره شد به شرح زير بود : «انا لله و انا عليه راجعون روح بلند پيشواي مسلمانان و رهبر آزادگان جهان ، حضرت امام خميني به ملكوت اعلا پيوست .»

نخستین انتخابات رهبری ایران، پس از درگذشت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، در جلسه‌ای فوق‌العادهٔ مجلس خبرگان رهبری در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ برگزار شد و امام خامنه‌ای را به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد. طبق آیین‌نامهٔ داخلی مجلس خبرگان رای دوسوم خبرگان برای انتخاب رهبر نیاز بود.

امام خامنه ای بعد از انتصاب به رهبری چه گفتند؟ + عکس



انتخابات پیش از تدفین پیکر مطهر امام خمینی انجام شد و مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور وقت ایران سرانجام با کسب بیش از ۷۲ درصد کل اعضاء به این مقام رسید.

ایشان فرمودند: من همین الان خودم را یک طلبه‌ی معمولی و بدون برجستگی و امتیازی خاص میدانم؛ نه فقط برای این شغل باعظمت و مسؤولیت بزرگ، بلکه همان‌طور که صادقانه گفتم برای مسؤولیتهای به مراتب کوچکتر از آن، مثل ریاست جمهوری و کارهای دیگری که در طول این ده سال داشتم. اما حالا که این بار را روی دوش من گذاشتند، با قوّت خواهم گرفت؛ آن‌چنان که خدای متعال به پیامبرانش توصیه فرمود: «خذها بقوّة».‌

‌برای این مسؤولیت، از خدا استمداد کردم و باز هم استمداد میکنم و هر لحظه و هر آن، در حال استمداد از پروردگار هستم، تا بتوانم این مسؤولیت را در حد وسع خودم که تکلیف هم بیش از وسع نیست با قدرت و قوّت و حفظ شأن والای این مقام، حفظ کنم و انجام بدهم. این تکلیف من است، که امیدوارم ان‌شاءاللَّه مشمول لطف و ترحم الهی و دعای ولىّ‌عصر(عج) و مؤمنین صالح باشم.۶۸/۴/۱۲



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار