آیین تجلیل از مجموعه عوامل اجرایی نخستین کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در مجتمع فرهنگی رفاهی طلاییه کاشان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ک استاد حوزه و دانشگاه جمعه شب 14 خرداد در این آیین تجلیل و در آستانه میلاد محمد هلال بن علی (ع) در شب اول ماه مبارک رمضان گفت:حبّ اهل بیت علیهم السلام اجمعین و خدمت در آستان این حضرات معصومین سلام الله علیهم توفیقی است که به هر کسی نمی دهند.

سید مرتضی حجت‌الاسلام شریفیان، با تاکید بر اهمیت و جایگاه خدمت گذاری در محضر ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین گفت: کسانیکه در این وادی خدمت می کنند متصل به اهل بیت علیهم السلام و مورد عنایت و کرامتشان هستند.

وی، ارزش والای خدمت‌گذاری زیارات و بقاع متبرکه امامزادگان و حضرات معصومین را تاکیدکرد و گفت: حفظ حرمت این جایگاه امری قابل تامل و ضروری است.

حجت الاسلام شریفیان با اشاره به گذر روزهای پایانی شعبان المعظم و ورود به ماه مبارک رمضان گفت: ورود به میهمانی ماه خدا نیازمند تطهیر جسم وروح ما از هر گونه آلودگی است.

وی،با اشاره به اینکه ما برای هر میهمانی یا دیدار دوستان با لباس های معطر و آراسته حاضر می شویم گفت: ضیافت الله نیز میهمانی نورانی، معنوی و باشکوهی است که آراستگی و پاکی از هر گونه بدی وگناهان را می طلبد.

به گفته وی، طعم شیرین میهمانی خدا و لذت مناجات،عبادت، نیایش و بندگی را بندگانی می‌توانند بهتر و بیشتر درک کنند که با آمادگی کامل وارد این ماه شوند.

حجت الاسلام شریفیان در ادامه تقدیر از عوامل اجرایی کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی(ع) با حضور علما و اندیشمندان همراه با رونمایی از کتاب ها، مباحث محتوایی کنگره و ارائه مقالات در دو اجلاسیه صبح و عصردر قالب آیین افتتاحیه و اختتامیه را که روز پنج شنبه ۶ خرداد در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی قرآنی امامزاده شاهزاده علی(ع) قم و آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) شهرستان آران و بیدگل برگزار شده بود تکریم و پاسداشت ارزش‌ها و شعائر اسلامی دانست.

وی با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت محمد هلال بن علی(ع) در روز آخر ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان سال 14 قمری در مدینه منوره گفت: امیرالمؤمنین(ع) برای ادای نماز مغرب به مسجد رفته بود که قنبر غلام آن حضرت، خبر ولادت این نوزاد را به مولایش داد، حضرت با شنیدن این خبر خوشحال شد و برای ادای شکر این نعمت به آسمان نگاه کرد، چون چشمش به هلال ماه رمضان افتاد، فرمود: «هذا هلال وجهه» این نوزاد رویش چون ماه است و به همین مناسبت او را محمد هلال نام گذاشت و از آن پس بود که به هلال علی شهرت یافت.

به‌گفته‌وی، مادر آن حضرت امامه دختر ابی العاص و زینب دختر رسول خدا(ص) است، امامه بعد از حضرت فاطمه (س) و بنابر وصیت او به عقد حضرت علی (ع) در آمد، بنابراین محمد هلال که در برخی تذکره ها محمد اوسط هم آمده از طرف پدر، فرزند علی(ع) و از طرف مادر با دو واسطه به رسول خدا (ص) می رسد.

شایان ذکر است آیین تقدیر از مجموعه عوامل اجرایی کنگره ملی حضرت محمد هلال بن علی علیه السلام جمعه شب 14 خرداد با حضور خبرنگاران، عکاسان، تصویر برداران وخدام افتخاری آستان مقدس همراه با ضیافت شام برگزارشد.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و 6 کیلومتری دارالمؤمنین کاشان واقع شده است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.