همه جزئیات خرید سربازی در سال 95/چرا از فروش ایام غیبت سربازی استقبال نشد؟

طرح فروش ایام غیبت سربازی در سال جاری از مدتی پیش کلید خورد،طرحی که بر اساس شواهد و قرائن با استقبال چندان گرمی در سال گذشته مواجه نشد و پیش بینی می شود در سالجاری نیز وضعیت همانند سال گذشته رقم بخورد.

همه جزئیات خرید سربازی در سال 95/چرا از فروش ایام غیبت سربازی استقبال نشد؟
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سربازی و یا خدمت نظام وظیفه عمومی همواره از دغدغه های جدی نوجوانان و جوانان مشمول به شمار می رود که اخبار آن با جدیت و حساسیت بسیاری دنبال می شود.

موضوع فروش خدمت سربازی نیز بعد از گذشت سالها از مسکوت ماندن آن از مدتی پیش بصورت مجدد در دستور کار قرار گرفت.

سابقه فروش خدمت سربازی به سالهای 70 و 71 باز می گردد که در طی مقطع زمانی خاصی کلید خورد و البته بعد از مدتی با طرح انتقادات بسیاری ملغی شد تا اینکه چندی پیش مجددا این موضوع در دستور کار قرار گرفت و فروش آن با قیمت گذاری و جداول طراحی شده خاصی عرضه شد که بازهم با انتقادات و استقبال برخی از کارشناسان قرار گرفت.

فارغ از انتقادات وارده به این طرح، بخش قابل توجهی از جوانان و  نوجوانان از طرح مورد اشاره استقبال کردند،زیرا به هر حال آن را به عنوان راهکاری قلمداد می کنند که در چارچوب آن قادر خواهند بود با پرداخت مبالغی از حضور قریب به دو سال در پادگان های نظامی معاف شوند.

*معافیت 330 هزار نفر در سال گذشته

در سال گذشته و در مقطع زمانی 9 ماهه،قریب به 330 هزار نفر با پرداخت مبالغی،جریمه غیبت خود را واریز و معاف شدند.

عدد و رقمی که از استقبال سرد مشمولان غایب از این طرح حکایت دارد،بر اساس آمار منتشر شده در رسانه ها قریب به 1 میلیون 500 هزار نفر غایب 18 سال به بالا در کشور وجود دارد که ثبت نام 330 هزار نفری متقاضیان برخورداری از این طرح نشان دهنده استقبال نه چندان گرم از این طرح است.

استقبال سردی که به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی آن به مبالغ تعیین شده ای  است که به هر حال بخش قابل توجهی از جوانان قادر به پرداخت آن نیستند.   

پیش از این،دولت پیشنهاد بخشش 5  ساله غیبت را در لایحه بودجه پیشنهاد کرده بود که با مخالفت قاطع ستاد نیروهای مسلح مواجه شد ودر نهایت مجلس شورای اسلامی موافقت خود را با فروش غیبت 8 ساله به بالا اعلام و آن را در بودجه سال 1395 لحاظ کرد.

در واقع امر،طرح فروش غیبت سربازی در سال جاری مشابه همان طرح سال گذشته است و حتی پیشنهاد افزایش 10 درصدی آن نیز مورد موافقت قرار نگرفت و همان نرخ های سال گذشته مبنای فروش سال جاری نیز قرار گرفته است  و به واقع برای هیچکدام از گروه ها،افزایش نرخی اعما ل نشد،البته در خصوص غیبت مازاد،به ازای هر سال افزایش 10 درصدی مد نظر قرار گرفته شده که به مبالغ جریمه پایه اضافه خواهد شد.

* طرح تخفیف برای سربازان متاهل

از نمونه تسهیلاتی که در طرح فروش غیبت سربازی لحاظ شده به تخفیف 5 درصدی برای غایبان متاهل باز می گردد.

از سوی دیگر غایبان متاهل که دارای فرزند هستند نیز مشمول تخفیف می شوند که به ازای هر فرزند،5 درصد تخفیف ویژه برای این طیف اعمال خواهد شد.

متقاضیان متاهلی که دارای دو فرزند می باشند نیز از تخفیف 15 درصدی برخوردار خواهند بود که در واقع این بخش در زمره تسهیلات ویژه ای است که برای این گروه تعریف شده است.

* تقسیط 12 ماهه خرید ایام غیبت

امکان تقسیط فروش ایام غیبت،از دیگر طرح هایی است که در سال جاری امکان حصول آن فراهم شده است.

آنچنان که در جزئیات طرح اقساطی فروش ایام غیبت اعمال شده،متقاضیان برای برخورداری از این تسهیلات،باید حداقل یک سوم از کل مبلغ جریمه را بصورت نقدی پرداخت کنند و در ادامه مابقی مبالغ پرداختی را حداکثر در بازه زمانی 12 ماهه عودت دهند.

در این میان و با توجه به محدودیت های اعتباری،اولویت برخورداری از این تسهیلات مشمول افرادی خواهد شد که در خواست خرید خود را زودتر از دیگران به ثبت برسانند.

* جریمه غیبت از 10 تا 50 میلیون تومان

بر اساس جداول طراحی شده از طرح فروش غیبت سربازی،متقاضیان بر مبنای مدارک تحصیلی که از آن برخورد ار هستند نسبت به خرید خدمت سربازی اقدام خواهند کرد.

بر این اساس،دارندگان مدرک دیپلم(15 میلیون تومان)فوق دیپلم(20 میلیون تومان)لیسانس(25 میلیون تومان)کارشناسی ارشد(30 میلیون تومان)دکتری غیر پزشکی(35 میلیون تومان)و دکترای پزشکی با پرداخت 40 میلیون تومان قادر به خرید ایام غیبت 8 سال به بالا خواهند بود.

در این جدول،کمترین و بیشترین میزان خرید،مشمول دارندگان مدارک زیر دیپلم و پزشکان متخصص و بالاتر می شود که به ترتیب با پرداخت 10 میلیون و 50 میلیون تومان از تسهیلات خرید ایام غیبت برخوردار خواهند شد.

بر اساس اعلام سازمان نظام وظیفه ناجا،مشمولان غایبی که در سال گذشته ثبت نام کرده اند و بنا به دلایلی قادر به واریز مبالغ تعیین شده نبوده اند نیز چنانچه مجددا خواستار بهره مندی از این طرح هستند باید در مدت زمان اعلام شده با مراجعه به دفاتر پلیس+ 10 نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

ضمنا متقاضیان تسهیلات خرید خدمت سربازی قریب به یکماه دیگر فرصت دارند تا با مراجعه به مراکز پلیس+10 نسبت به ثبت نام برای برخورداری از طرح مذکور مبادرت ورزند.

گفتنی است طرح مورد اشاره از اول خرداد ماه سال جاری آغاز و به مدت 45 روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۰ خرداد ۱۳۹۹
من77/1/25میتونم کارت پایان خدمت روبگیرم لطفا بگین
Russian Federation
ناشناس
۲۰:۴۹ ۲۲ تير ۱۳۹۸
واقعا طرح جالبی بود! از همه لحاظ مثلا کسی که دکتری گرفته معمولا با غیبت نمیشه ادامه تحصیل دا‌د (دانشگاه دولتی) تقریبا سنش هم ۳۵ هست ینی باید ۸ سال رو تو بخش خصوصی با پارتی کار میکرده (۴۳)بعد میتونسته سربازیشو بخره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
سلام.شوهرم من فوق لیسانس داره ترم اخره.میتونه سربازیشو بخره؟این سالهای تحصیلش جز غیبت محسوب میشه؟یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Canada
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
سلام من فوق دیپلم عمرانم 5 ماه پیش به دلیل فشار عصبی فرار کردم خواهشن یه کاری کنید تا منم بتونم خدمتو بخرم فوق دیپلمم دارم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۰۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
آقا از کجا پانزده بیست میلیون دربیارم من یه قرون ته جیبم پس انداز ندارم همه پولامو خرج می کنم واقعا پول زحمت کشی پول درآوردن کار سختیه من یه کارگر ساده ام ماهی پانصد ششصد تومان درآمدمه هیچ کسی هم به فکر من حقیر و بدبخت نیست.
United States of America
امیر
۱۲:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
درس خوندیم وقت گداشتیم هزینه کردیم بیکار موندیم الانم که بای 25 میلیون بدیم
Iran (Islamic Republic of)
علی کرزبر
۱۰:۱۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۶
سلام به خدا من خرج خونه درمیارم کارمم خوبه می خواستم برا پدر بزرگم که فقط مادر منو داره معافم کنن کلی هم خرج کردم آخرش گفتن نمیشه الانم دیگه نمی تونم برم هم متأهل هستم هم اگه برم کارمو از دست میدم اگه به پنج سال غیبت هم میفروختن خوب بود هر طور بود میخریدمش
Iran (Islamic Republic of)
محسنسن
۰۱:۴۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۶
سلام برا خریدسربازی حتما باید8سال غیبت داشته باشیم نمیشه بدون یک روزغیبت خرید?جواب بدیدلطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
سلام،چرا این طرح واسه 8 سال غیبته؟ خب مثلا بیان 20% دیگه اضافش کنند ولی 8 سال غیبت رو حذف کنند بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
سلام واقعا با این وضع بی پولی که نمیتونیم شکم بچه هامون
سیر کنیم اجاره و اقساط تمام نشدنی مجاله میگم اگه برای
جوانا میخوان کار بکنن برای متاهل ها را خوبه مافیت بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۱ دی ۱۳۹۵
تک فرزند هم میتونه معاف بشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۴۵ ۲۱ دی ۱۳۹۵
باعرض سلام وخداقوت. خرید خدمت سربازی بدون غیبت برای مدرک دیپلم چقدره. لطفا جواب دهید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۱ ۰۹ دی ۱۳۹۵
ایا معافیت تحصیلی دوره لیسانس جز غیبت محسوب میشود
Iran (Islamic Republic of)
ال
۱۹:۲۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۵
من تو این موندم من 30ساله تک پسر معاف نمیکنن چرا!!همه جوونا رو خدمت و کار زن نمیگیرن من خودم نرفتم خدمت چون مادرم و پدرم به من نیاز دارن مرد نبودم برادر داشتم نمیرفتم
Netherlands
دوستی
۱۰:۳۲ ۱۵ آذر ۱۳۹۵
حالا معنی علم بهتر است یا ثروت را متوجه میشیم
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۹:۳۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۵
منم یک کار ساده هستم 10 م از کجا بیا م »8» سال غیبت دا رم مستجر یک فرزند دارم ماهی 350 کرایه میدم یه فکری به حال فقیرا بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۷ آذر ۱۳۹۵
حتما باید ۵ سال غیبت داشته باشیم تا بتونیم بخریم؟من ۴ ماه خدمت کردم بقیشو میخوام بخرم.میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۵
این خرید خدمت اونایه که ندارن چکار کنن من 15 میلیون از کجا بیارم گفتین قسطی یک ساله من از کجا 10میلیون بیارم ما فوع ماهیانه 800تومان ولر میکنیم بقیشو از کجا بیاریم ایا میشه این قسط ها سه ساله بشه او مقعه میتونیم پرداخت کنیم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۵
این خرید خدمت اونایه که ندلرن چکار کنن مسلن خوده من 15 میلیون از کجا بیارم گفتین قسطی یک ساله من از کجا 10میلیون بیارم ما فوع ماهیانه 800تومان ولر میکنیم بقیشو از کجا بیاریم ایا میشه این قسط ها سه ساله بشه او مقعه میتونیم پرداخت کتیم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۵
سلام من متولد 3/5/1377هستم میتونم دفترچه سربازیرو بخرم یا نه ..؟جواب لطفا
Iran (Islamic Republic of)
meh
۰۳:۴۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۵
دفترچه رو میتونی بخری عمو :))))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۳۰ تير ۱۳۹۵
قربون نماینده کرمانشاه برم که گفته برای هر سرباز 1میلیون تومان حقوق بدید وهرکس هم که میخواد نره خدمت به ازای هرماه خدمت 5میلیون تومان واریز کنه واقعا که اکه قانون بشه عالی میشه . برای متاهلین خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۰ تير ۱۳۹۵
غصه نخورین پولدارها پول دارن عوضش ما کم درامدها خدا رو داریم به خودش توکل کنید انشاا... مشکل ما رو حل میکنه
Germany
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۵ تير ۱۳۹۵
وظیفه مقدس سربازی رو هم پولی کردن
خوش به حال پولدارا چه میشه کرد همه در قانون باهم برابرند تفاوتی بین پولدار فقیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
سلام من یارنمو یک ساله قطع کردن میگن اقشار پر درامدی در حالی هیج جا بیمه نیستم 35میلیون 19سال غیبت دارم 37سال سنمه دو فرزند مستاجر روز مزد کار میکنم حالا نمیدونم خرج زن و بچه و کرایه را بدم با بدم تو چادر تو بیابونی بچها رو بزارم خونه بابام و پدرش خودمم تو چادر زندگی کنم ایا به نظر شما من دیوانم یا سالم موهای سرمم سفید شده برم سربازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
من برای خرید خدمت سربازی رفتم به من گفتن مبلغ 23 میلیون به حساب واریز کن
من اگه 23 میلیون پول داشتم میدادم به زن و بچم میگفتم این پول را خرج کنید تا من 17 ماه میرم سربازی و برمیگردم که هر ماه خانوادم میتونن یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان خرج کنن این در صورتیه که من حقوقم در ماه یک میلیون تومانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام لطفا در مورد مصوبه آخر مجلس 9 تام که درباره قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بود گزارشی بدین !
خیلیا خواستار پیگیری این طرح هستن
طرح هم تصویب شده فقط منتظر شورای نگهبان هستن

باشگاه خبرنگاران این خواسته خیلی هاست لطفا توجه کنین.

با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام و خسته نباشید
خبری از قانون جدید مجلس واسه معافیت ایثارگران نشده؟مشخص نیست شوای نگهبان کی این طرح را قبول میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
من ازدواج کردم بچه دارم فوق لیسانس دارم .....


برم سربازی....میگن درس خواندی غیبت حساب نمیشه....


چرا آخه من نمیتونم بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
پول کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
خیلیا که نمیرن سربازی مشکل دارن کسی هم که مشکل داره ینی پول نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام لطفا یکی جواب بده متولد ۱۳۶۹ میتونند سربازی بخرند یا نه???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
درسته خريد معافيت باشه خوبه واسه امثال من ولى مبلغش غير واقعى و بى انصافيه در حق من و مادر مريضم يعنى كجاى دنيا به كسى كه مادر مريضه بيكاره ميگن به زور بورو سربازى اخه شما هم خانواده دارين كمى به فكر خانواده هاى ما هم باشين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
مرد باید بره خدمت،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
قربون پول برم. دوای هر دردیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
این قانون اجحاف به سایر جوان هاست. من نوعی که سی سال سن دارم مشغول تحصیل بودم و دوسال دیگه دکتری م تموم میشه باید در 32 سالگی به سربازی برم... ایا توان جسمی بنده با کسی ک همسن من بوده و غیبت داشته متفاوت هست؟ ایا جزای درس خوندن اینه ک باید من متاهل برم سربازی و کسی ک غیبت داشته معاف بشه؟ یا این قانون برای افراد تحصیل کرده هم قرار داده بشه یا برای تحصیلات تسهیلات در نظر بگیرند و یا این اجحاف رو حذف نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
باسلام
خبری ازقانون های جدید معافیت سربازی که درمجلس تصویب شده بود نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
سلام و خسته نباشید
خبری از قانون جدید مجلس واسه معافیت ایثارگران نشده؟مشخص نیست شوای نگهبان کی این طرح را قبول میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
مند33 سال دارم پ به خدمت. سربازی نرفتم منا هل هستم پول پیشم ده میلیون با برجی پانصد هزار تومان اجاره من یه. کارگر ساده که به زور شکم زن بچه ام. سیر کنم از کجا بیارم خدمت سربازی بخرم خدایا کمک کن. کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
یعنی باید غیبت داشته باشیم تا بتونیم معافی بخرید!!!
اگر غیبت نداشته باشیم بهمون نمیفروشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
کسی که ارشد گرفته و سنش 30 را رد کرده و هیچ پولی نداره چطور میتونه 30 میلیون پرداخت کنه در ضمن طوری به مدرک بها دادین هر کی ندونه فکر میکنه کار همینجوری برای تحصیل کرده ها ریخته که این مبالغ اعلام شده خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
میگن از هشت سال به بالا،هر سال غیبت ده درصد جریمه داره یعنی اگه کسی دوازده سال غیبت داشته باشه و حتی دیپلم هم نداشته باشه باید چهارده میلیون پیاده شه بعد میگن اگه متاهل باشه پنج درصد و اگه بچه هم داشته باشه پنج درصد تخفیف میدیم!!!!!!!آخه یعنی چی؟؟!!!!!!اگه قراره جریمه بدن دیگه هرسال ده درصد جریمه اضافه چیه؟؟؟؟!!،من اگه پول جریمه داشتم که نمی رفتم کارگری،همونو یه کاری واسه خودم راه مینداختم،من از بدبختی و بی پولی نرفتم خدمت چطور باید بیست میلیون جریمه بدم یا توی این اوضاع زن و بچه رو ول کنم برم پست بدم،کی باید کرایه خونه و خرج زندگی منو بده؟از همه چی محروم بودیم حالا باید جریمه اضافه هم بدیم؟
Germany
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
تازه جالبه که بعضی از بازیکنان تیم ملی فوتبال سربازی هم نمیرن...!!!! احتمالن به خاطر افتخار آفرینیشون تو تیم ملیه...
آخرین اخبار