مادر و دختر ایزدی پس از فرار از دست تروریست های داعش حقایق هولناکی را افشا کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، شماری زیادی از غیرنظامیان اعم از زنان و مردان و دختران قربانی وحشیگری و تجاوزگری گروه تروریستی داعش شده اند که یکی از آنها عایشه دختر خردسال ایزدی است.

بر این اساس، عایشه دختر خردسال ایزدی یکی دیگر از قربانیان وحشیگری گروه تروریستی داعش است. او به همراه با مادر و بردار شیرخوارش بعد از تحمل مشقت و درد و رنج زیادی توانست از دست این گروه تروریستی فرار کند و به خارج از سرزمین تحت کنترل داعش برود.

حکایت تلخ مادر و دختر ایزدی؛ از بمب سازی تا بردگی جنسی+عکس

بی بی سی در گزارشی که از این دختر تهیه کرده است، می نویسد: درحالی عایشه به آرامی با موهای بافته شده خود در لابلای انگشت هایش بازی می کند؛ تلاش می کنیم که با او گفت وگو کنیم...

وقتی این دختر خردسال ایزدی از سوی داعش ربوده شده بود، عناصر این گروه از او خواسته بودند که مواد اولیه ساخت بمب را با هم ترکیب کند.

مادرش "دیلین" در حالی که پسر شیرخواره اش را در بغل گرفته است، می گوید دخترم می تواند حرف بزند اما الان از غریبه ها می ترسد.

دیلین مادر عایشه می گوید: «کارگاه ساخت بمب ها در انباری ساختمانی بود که ما در آن زندگی می کردیم. دخترم را از ساعت پنج عصر تا یک بامداد برای این کار می بردند».

عایشه آن موقع فقط شش سال داشت و داعشی ها تهدید می کرد که اگر خواست های آنها را اجرا نکند، او را خواهند کشت.

در نهایت عایشه زبان باز می کند و گوید: «جایی بودیم که لباس سیاه به تن ما می کردند. یک ماده سفید رنگ و شکر و چند پودر بود. ما آن ها را با ترازو وزن و سپس گرم می کردیم و بعد از آن بمب را آماده می کردیم".

بعد از آن، عناصر داعش می آمدند و سیم ها را سرجایش می گذاشتند تا بمب کاملا آماده شود.
به گفته خبرنگار "سی ان ان"، اعضای این خانواده ایزدی یکی از هزاران تنی هستند که داعش آنان را ربوده است.

به گفته دیلین، آخری باری که همسرش را دیده است، وقتی بود که دستش را تکان می داد و از آنها دور می شد.

به گفته این خبرنگار، دیلین بیعت کرد و هدف تجاوز مداوم قرار گرفت. او به خاطر زندگی فرزندانش هم که شده بود، مقاومت کرد.

اما دیلین می دانست که باید قبل از اینکه عایشه به سن قانونی برسد و داعش او را مناسب ازدواج تشخیص دهد، از دست این گروه فرار کند.

در نهایت امر، فرد داعشی که مسئول آنها بود، برای اجرای عملیات می رود و همین امر فرصتی به دیلین می دهد تا با یکی از نزدیکانش که ربوده شدگان ایزدی را از مناطق تحت کنترل داعش به بیرون قاچاق می کند، تماس بگیرد.

دیلین می گوید: از عبدالله خواهش کردم که سریع باشد و ما را قبل از اینکه دخترم به سن هشت سالگی برسد، نجات دهد زیرا او را با خود خواهند برد.

وی گفت: امیدوار است که عایشه فراموش کند که روزی از سوی داعش به بردگی برده شده بود و معنای خوشبختی را بار دیگر بچشد.. اما درخصوص خودم کار از کار گذشته است.

دیلین در پایان می گوید: همیشه به همسرم فکر می کنم. درک می کنم که همواره پیش من نیست لذا نمی تونم انچه به سرما امد را فراموش کنم.

داعش در حمله به مناطق سکونت ایزدی ها در شمال عراق بیش از 5000 هزار ایزدی را که غالبا زن و دختر بودند، ربودند. تا کنون حدود 2000 تن از ربوده شدگان از بند داعش رها شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
وقتی خدا پیغمبر امامی دارم مراچه باکیست ازدشمنان داعش شکست خواهد خوردانشاالله اونایی که الان دارن با تروریستها میجنگن چه سنی چه شیعه چه مذهب دیگه که هستند قهرمانند وحرف پیغمبررااونااجراکرده اند نه مثل بعضیها دارن لاف میزنن داعش ملعون نه سنی هست ونه مذهبی داره اونایه عده ازخدابیخبرن که ازدستشون فقط قتل غارت تجاوز برمیادمیشه گفت بی سروپای عالم هستند که میخوان به دنیا حکمرانی کنند اونا راهم امریکا خرشون کرده انداخته جلو تاخودش سود اصلی راببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
چه سنی چه شیعه هممون یه کتاب ویه پیغمبر داریم مثل پدری که دوفرزندداره یکی حرف گوش یکی نه ایا فرزندان پیغمبرمون واسمون عزیزه یابقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
مابا سنیها کاری نداریم اونا دوشادوش بامادرمقابل دشمن جنگیده اند ولی اونی که گفته من به مقدسات شما توهین میکنم اون اصلا بویی ازانسانیت نبرده تازه ازکجا معلوم سنی باشه چون سنیها که الان ازحرمها دفاع میکنن
-
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
از کی تا حالا بی بی سی شده منبع خبریتون؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
یه وقت نظرات خوب و سازنده را نگذارید فقط نظرات مخرب را بگذارید خدا وکیلی من نمیدونم چه منطقی پشت این کارتون هست خدا عالمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
دوستان عزیز آن کسی که به عایشه توهین میکنه معلوم نیست اصلا" شیعه باشه و آن کسانی هم که به اهل بیت به هرکدامشان توهین میکنند از کجا میدانید که سنی باشند انقدر با این مسائل با تعصب برخورد نکنید شیعه واقعی و سنی واقعی هرگز سخنانی بر زبان نمی آورد که به ضرر اسلام باشد مطمئن باشید افرادی که به بزرگان دین هردو طرف به هر نحوی تو.هین میکنند به جرات میگویم آنها اصلا" مسلمان نیستند پس چنگ و دندان نشان دادن هایتان را نگه دارید برای مقابله با دشمن شما مسلمانها پس کی میخواهید به یک درک درستی از دین و اسلام برسید به والله خود پیامبر و امامان و خلفای راشدین هم راضی به این جنگ خانمان سوز شیعه و سنی نیستند در مناطق مختلف ایران شیعه و سنی بخوبی با هم زندگی میکنند مشکل چندانی هم ندارند چرا عده ای به سادگی گول میخوند و در همه جا بجان هم می افتند مسئله دین و اختلافات ان در تمام ادیان به نوعی حل شده الا مسلمانها و دشمنان اسلام هم از همین نادانی عده ای مسلمان نما استفاده میکنند و بر سرمان انچه را می اورند که میبینید پس کی میخواهید این دشمنی بچه گانه و ابلهانه را تمام کنید پدرمان درآمد از این دشمنا بی سرانجام والله از داعش بدتر هستید بجای متحد شدن با هم مثل سگ و گربه بجان هم می افتید هیچ کدامتان هم مسلمان نیستید هیچ اطلاعات دقیق و درستی هم از اسلام ندارید فقط یک تعصب خشک و توخالی تمام ضربه هایی که اسلام از ابتدای ظهور تا بحال خورده از طرف شما افراد متعصب کوردل بوده است فکر نکنید با جانبداری احمقانه به شیعیان یا اهل تسنن خدمت میکنید بزرگترین خائنان به دین افرادی امثال شما هستند که مسلمانان را بجان هم می اندازند و هزاران کودک و زن و مرد در جنگ های فرقه ای از بین میروند مسئول به وجود امدن گروهایی مثل داعش و ..... شماها هستید و در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشید خداوند از شما و افکارتان نگذرد که هیچ به خیر مسلمانان قدمی برنمیدارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
خب مگه زوره ؟! یک نفر از چیزی خوشش نمیاد حالا چون شما خوشتون میاد اون هم باید خوشش بیاد ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
سلام واقا اونی که داره سنگ تفرقه میندازه نفوذی دشمنه ، حواسمون باشه تحریک نشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
مقدسات ما همون اهل بیت پیغمبره کسی هم جرات فحش دادن بهشون نداره مگه عایشه خوبه باحضرت علی جنگ کرده کسی که هم انتخاب خدا هست و هم پیغمبره عایشه همون مادر داعشیهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
شعار انگلیس رو از یاد نبرید تفرقه بنداز ، حکومت کن / شما ها چه شیعه چه سنی به گفته های پیامبر عامل باشید مذهبتون پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
ممنون از عزیزآن شیعه که مخالفت خود را با اظهار نظرات تفرقه افنان اعلام کردن من هم یه خانم شیعه و مذهبی هستم ولی این نظرات ساده لوحانه رو نمی پسندم ، شیعه ها و اهل تسنن در کمال صلح و برادری سالهاست در کنار هم زندگی میکنن و با هم وصلت میکنن
Italy
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
داعش نه از اسلام بویی برده نه از انسانیت .این گروه دست پرورده اسراییل و امریکاست .جهت تفرقه بین مسلمانان . ما مسلمانان باید به فکر اتحاد بین خودمان باشیم .چون آمریکا واسراییل به فکر نابودی کل مسلمانان وسیطره بر منطقه خاور میانه میباشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
هرچه سریعتر نظراتی که به وحدت اسلامی لطمه میزند را حذف کتید شما که اینگونه در پخش نظرات بصیر نیستید وای بحال امثال من و.....
بصیرت بصیرت بصیرت.... خداوند متعال از اختلاف افکنی وانتشار آن بین مسلمین به هیچ وجه نخواهد گذشت. ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
ملت برای نابودی این ملعونین دعا کنید دعا همه کار میکند دعا کنید دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
بنده به عنوان یک شیعه نزدیک 14 سال است در مناطق اهل سنت ساکن هستم . در کنار برادران اهل سنت با کمال آزادی و احترام در کنار هم زندگی می کنیم و به اعتقادات و مقدسات هم دیگه احترام میزاریم .اهل سنت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای را با جان و دل قبول دارند و از ایشان به عنوان ناجی وحدت و امنیت ایران اسلامی یاد می کنند .کسانی که به اعتقادات شیعه و سنی توهین می نمایند چه خواسته یا ناخواسته باشه مزدور دشمن هستند .متاسفانه الان کسانی شدن ناجی شیعه یا سنی که حتی یک سیلی هم به خاطر دین اسلام نخوردن پس لطفا از روی جهالت و نادانی اظهار نظر نفرمایید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
من به عنوان یک سنی از اون کسی به نام حضرت عایشه (رض الله) توهین کرده میخوام حرف دهنشو بفهمه...چون ما نمردیم که هرچی از دهنت میاد بگی.... واز y j c میخوام بفمه داره چیکار میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
مرگ بر عربستان خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
از مسئولین استدعا میشه نظرهای اختلاف انگیز را خذف کننند ، شیعه و اهل سنت با هم برادر و خواهر دینی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
خدایا به بعضی از این مردم ما یه عقلی عطا بفرما.ببین سر اسم یه نفر چه دعوایی راه انداختن.آمریکا و اسرائیل واقعا به جماعتی مثل شما احتیاج دارن.yjc تو هم خیلی.......... . نمیشد اون نظر نفر اول رو که به اسم عایشه توهین کرد پخش نکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
شیعیان و سنی ها مراقب باشند انهایی که به مقدسات هر دو ما توحین میکنند از ما نیستند . یا بی دین اند یا از دین چیزی نمیفهمند یا نفوذی اند یا منافق یا وهابی !
United States of America
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
خدا نسل آدمکشهای تکفیری رو از روی زمین برداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
ادمین محترم چرا صحبت های قابل سو استفاده رو اجازه پخش میدی
در ضمن عکسی که گذاشتی موهاش بافته نیست...دقت بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
برادرهای مسلمان (شیعه) کسی که منطق داره ماهستیم کسی هم که منطق داره و با تحلیل و استدلال حرف میزنه ناسزا نمیگه درضمن این در شان پیروان (شیعیان) آقای خوبیها و جانشین اصلی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) یعنی حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
چرا اینها را ایزدی معرفی میکنید؟ فرقه اینها به نام یزیدی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
حضرت عایشه (رضی الله) همسر پیغمبر(ص) بوده و احترام ایشان برای تمامی مسلمین واجب یاد بگیر بی احترامی نکنی تا بهت بی احترامی نکنن چه خوشت بیاد چه نیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
اگه تو از اسمه عایشه بدت میاد ما خییللللییییییییییی ام از اسمه عایشه خوشمون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
اهای حرفه دهنت رو بفهم به ما چه که از اسمه عایشه بدت میاد یا خوشت میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
چطوریه که این سایت نظراتی را که کمی مخالف باشد درج نمیکند اونوقت یک کلمه که بوی نفاق و اختلاف مذهبی میده را در سایت میذاره. بابا شما دیگه چی هستید ازروی نادانی یا. . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
برادر گلم از روی غرض هستش این کارای وای جی سی...همش داره سیاسی برخورد می کنه ولی وقتی درمورد یه مسئله ای میای از صدا و سیما انتقاد می کنی اصلا منتشرر نمی کنه به خاطر همین میگن رسانه میلی دیگه(خواهشا دیگه این رو منتر کن وای جی سی جان)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
اینها زنان شیعه تلعفر و روستاهای اطراف رو هم به کنیری گرفتند چرا کسی با اونها مصاحبه نمیکنه ،فقط از ایزدی ها حرف می زنند ،معلومه نمیخوان اسم شیعه به عنوان قربانی و مسلمانی که مورد ظلم قرار گرفته مطرح بشه هم به خاطر اینکه بگن این کارها کار مسلمان هاست و هم به خاطر ضدیت شون با شیعه که افکار عمومی جهان نگه خب به شیعه ظلم شده و داره از خودش دفاع میکنه ، سعی میکنند شیعه ها رو هم مثل داعشی ها جا بزنند چون الان این شیعه ایران و حزب الله هست که با اسرائیل دشمن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
توکی هستی از اسم عایشه خوشت نیاد منم به مقدسات شمافحش بدم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
شما عزیزماهستی،طبق سنت نبی رحمت اشتباه رانباید بااشتباه جواب داد،انشاءالله همه صبر ومدارارا ازپیامبرمان یادبگیریم تا دشمن حتی ازخشم مقدس ماهم نتونه استفاده کنه،التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
درست حرف بزن...
Iran (Islamic Republic of)
آکار
۱۵:۱۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
برو به اون نادون بگو درس حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
به حق امام حسین خودشون وارباب هاشون هرچه زودتر به جون هم بیفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
خدا تکغیریها را نابود کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
یادمون نره که هددف داعش ایران بوده و درود بر عزم و اراده برادران سپاهی و مدافعان حرم که باز هم مثل8سال دفاع مقدس امنیت را به ما هدیه دادند
باپشتیبانی از ولایت فقیه.حفظ ارزش های اسلامی قدردان انها باشیم وگرنه بفرموده حضرت علی ع با لگد دشمن از خواب بیدار خواهیم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
از اسمه عایشه مننفرم
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۸:۵۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
برادر من چرا اختلافات مذهبی راه میندازینو وانارو تشدید میکنین
اونا از همین نظرات کوچیک استفاده میکنن میان مسلمون ها اختلاف میندازن .
کاش حداقل به صحبت های رهبرمون توجه میکردی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
واسه مسئولین yjc متاسفم که اجازه انتشار نظرات تفرقه افکن رو می دن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انگار نفوذ آمریکایی وارد yjc هم شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
دوستان خوددار باشید. البته تفرقه اندازی چیزخوبی نیست ولی ایشون چیز بدی نگفتن، فقط گفتن از این اسم بدشون میاد.
البته بهتر بود اگر این نظر منتشر نمی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
من عایشه را دوست دارم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۲ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
خدا آل سعود را لعنت کند ک اینا را حمابت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
فقط میدونم بگم
اللهم عجل لولیک الفرج
تا آقایون نیاد
ظلم همیشه پا برجاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
خدا نسلشون رو از زمین برداره،ان شاالله.
آخرین اخبار