پیش‌بینی می‌شود ۱۸۳ هزار تن گندم از کشاورزان مازندران امسال خریداری شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: ۳۵ مرکز خرید تضمینی گدم امسال اقدام به خرید این محصول در استان خواهند کرد.

سید محمد جعفری افزود: در حال حاضر با آغاز خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف کشاورزان کارخانه‌های آرد پاکسابان و بنفشه و پاک سیلو در گلوگاه، ستاک نکا، معماریان میان درود، دستاس ساری، نمونه جویبار و سیلوی شهید میرزاپور نکا شروع به خرید اولین محموله‌های گندم کرده‌اند.

وی به سطح زیر کشت گندم در استان اشاره کرد و گفت: میزان سطح زیر کشت گندم در سال جاری ۶۶ هزار و ۵۰۰ هکتار است و با توجه به پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی ۲۱۵ هزار تن گندم در سال زراعی جاری در استان تولید خواهد شد.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ گفت: قیمت خرید تضمینی در سال جاری برای هر کیلوگرم گندم معمولی با احتساب ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال و گندم دوروم ۱۳ هزار و ۶۸ ریال تعیین‌شده است و به ازای هر افت مفید چهار ریال و افت غیرمفید ۴۵ ریال بهای گندم تحویلی افزایش یا کاهش خواهد یافت.

جعفری گفت: حداکثر قیمت خرید با افت مفید صفر و غیرمفید صفر ۱۲ هزار و ۸۵۱ ریال و حداقل قیمت خرید با افت مفید ۱۰ درصد و غیرمفید هفت درصد ۱۲ هزار و ۳۹۶ ریال است.

وی افزود: خرید تضمینی گندم مستقیم از کشاورزان انجام خواهد شد و با اعلام لیست کشاورزان هرگونه عوامل واسطه و دلالی در امر خرید حذف خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار