نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد امام خمینی را یک کتاب مانیفست برای تمام مسلمانان جهان دانست که باید جز جز آن خوانده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، همزمان با سالروز رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی، آیت الله احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه که در بارگاه منور رضوی برگزار شد گفت: عده ای سعی می کنند امام خمینی (ره) را فقط به عنوان یک شخصیت تاریخی و اساطیری بدانند و می‌گویند امام(ره) به زمان خاصی تعلق داشت و اکنون زمان سپری شده و تحولات زمانه، زندگی سیاسی ما را در جهتی دیگری قرار داده است.

وی بزرگترین خیانت به امام و حق امام را در سپری دانستن دوران ایشان دانست و افزود: عده‌ای سعی می‌کنند تحت عنوان عشق به امام یک چنین تصویری از ایشان به نمایش بگذارند و این بزرگترین خیانت به امام و حق امام است .

امام جمعه مشهد خطر بزرگ انقلاب را تحریف امام دانست و خاطر نشان کرد: خطر بزرگ برای انقلاب، تحریف امام انقلاب است و ما هر سال در ایام رحلت امام خمینی(ره) باید در راه، سیره و اهداف ایشان یک بازخوانی داشته باشیم و ببینیم امام که بود و چه کرد.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه امام یک کتاب مانیفست برای تمام مسلمانان جهان بود، تصریح کرد: این کتاب مانیفست جزء جزء باید خوانده شود و جزء جزء آن باید راهبر ما در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی قرار بگیرد.

وی بزگترین راه مبارزه با تحریف امام را توجه به اصول امام دانست و گفت: 25 سال عمر امام خمینی(ره) از اول نهضت تا رحلت ایشان، که 15 سال آن به مبارزه با استکبار و نظام ستم شاهی گذشت و 10 سال آن نیز به بنیانگذاری و تأسیس که یک نظام ولایی در برابر همه دکترین‌های سیاسی عالم اختصاص داشت، باید مدنظر قرار بگیرد و برای آنکه این کتاب مورد تحریف قرار نگیرد باید به اصول امام توجه داشته باشیم و در این راه باید چند اصل به عنوان اصول اصلی، نصب العین ما قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امام به وجود دو اسلام قائل بود افزود: اول اسلام ناب محمدی و دوم اسلام آمریکایی و اسلام آمریکایی دو اسلام است اسلام سکولار و اسلام تحجر.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: از نظر امام، اسلامی که به حکومت کار ندارد و مسلمانیش با هر اندیشه سیاسی و هر فرصت طلبی سیاسی سازگار است و در یک بخش کوچکی از کارهای احساسی و عاطفی خلاصه می‌شود و می‌گوید هیچ چیز به من ربطی ندارد، این اسلام تحجر است.

وی در مورد اسلام متحجر خاطر نشان کرد: اینکه در روز عاشورا عده‌ای در کربلا خودشان را با قمه غرق خون می‌کنند و کاری به شیعه کشی که 50 کیلومتر آن طرف تر که سر بچه‌های شیعه ای که ضریح امام را مراقبت می کنند، ندارند،راه اسلام پیغمبر و اسلام امام حسین (ع) را انجام نمی دهند.

امام جمعه مشهد اتکا به خدا و پیغمبر را یکی از ویژگی های بارز امام دانست و افزود: اتکا به خدا و بی اعتنایی و بی اعتمادی به دشمن در تمام مراحل قیام و نهضت امام تا آن روزی که 10 میلیون نفر پیکر ایشان را تشییع کرد، باعث شد که روحیه‌شان هیچ تفاوتی با هم نداشته باشد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اصل سوم ویژگی امام اعتقاد به عشق و اراده و نیروی مردم بود تصریح کرد: امام مردم را قبول داشت. هم به عشق مردم و هم به اراده مردم. امام معتقد بود آنجایی که امکانات نظام در حل مشکلات جواب نمی‌دهد، باید کار را به مردم سپرد و مردم 8 سال دفاع مقدس را حل کردند.

وی چهارمین ویژگی امام را عشق محرومین را به عنوان مردم عنوان و خاطر نشان کرد: . امام سرمایه دارهای منفعت جو را به عنوان مردم قبول نداشت، امام وقتی گودنشینان تهران آمددند دیدار ایشان گفتند من یک موی شما را به تمام عمر کاخ نشین ها نمی‌دهم و حتی از ادبیات اشرافی گری نیز بدشان می‌آمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مورد مستند دروغ بی بی سی در مورد امام گفت: پنجمین ویژگی امام سرسختی در استکبار ستیزی بود، انگلیسی‌های بی دین فکر کردند آمدند چهار آدم فقیه را مورد حمله قرار دادند و این شبکه خبر پراکنی بی بی سی به عنوان مستند یک عده دروغ را به امام نسبت دادند و عده‌ای در عین نا اهلی خود گفتند امام با کارتر و کندی رابطه داشته است و به امام تهمت زدند.؛آنها فکر می کنند که دو فقیه عادل به مجلس راه نیافتند مردم شده‌اند مقلد آنها و فکر می کنند می‌توانند معیار امام شناسی برای مردم باشند در حالی که احمق‌تر از انگلیس در دنیا نیست.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه امام در تمام عمر انقلاب خود یک لحظه و یک آن به دشمن اعتماد نکرد افزود: امام با دشمن دست نداد و حتی در برابر دشمن از سختی استکبار ستیزی‌اش هم کوتاه نیامد و در آن بحرانی که که مردم سینه چاک به استقبال رفته بودند، جریان ملی گرای جبهه ملی به عنوان یک شگرد سیاسی جلو آمد و بر اساس مذاکراتی که با شاه کرده بودند گفتند شاه پذیرفته که مجلس و دولت را به انقلاب بدهد و خودش سلطنتش را بکند.

وی ادامه داد: امام در قضیه استکبار ستیزی یک لحظه تنازل نکرد این اصول امروز راه گشای ماست و ما بعد 27 سال داغ امام را مثل روز اول درک نمی‌کنیم. چون رهنمود امام بر ما حاکم است. چون چنین رهبری داریم سوز و گذاز آن روز را درک نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.