پلاک دزدی مقام ارشد پنتاگون در واشینگتن!

بر اساس یک گزارش، فردی که دارای بالاترین مقام غیر نظامی در اداره روابط عمومی وزارت دفاع آمریکاست، پلاک چند خودرو را به سرقت برده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشنگتن پست در مطلبی نوشت: ماجرای مرموزی که به مدت چند هفته یک محله آرام نزدیک کنگره آمریکا را در نگرانی فرو برده بود روز چهارم آوریل با یک پیام تهدید آمیز روی شیشه خودرو یک پرستار کودک آغاز شد.

در این پیام نوشته شده بود: «می دانم که با استفاده از مجوز عبور میهمان هر روز خودروی خود را اینجا پارک می کنید. اگر به این کار ادامه دهید آن را گزارش می کنم و کاری می کنم خودرو شما با جرثقیل منتقل شود و امتیازات کسی که این مجوز را برایتان دریافت کرده است، لغو شود.»

این تازه ترین نمونه از جنگ بر سر جای پارک خودرو در محله کپیتول هیل بود. 

در ادامه این مطلب آمده است: پدر و مادر کودکی که پرستار آنها اینگونه تهدید شده بود با بهت زدگی نامه ای به پست الکترونیکی محله خود فرستادند و از نویسنده ناشناس این پیام خواستند با آنها تماس بگیرد. اما کسی با آنها تماس نگرفت و دو روز بعد پلاک های خودرو پرستار کودک به سرقت رفت. دو روز بعد از آن در حالی که پرستار به نصب پلاک جدید اقدام کرده بود، پلاک عقب خودرو دزدیده شد. چندی پیش نیز این دزد بار دیگر وارد عمل شد، اما این بار پدر و مادر کودک، وی را به کمک دوربینی که در پنجره جلوی خانه خود نصب کرده بودند، شناسایی و با مراجعه به پلیس دستگیر کردند. 

اما فرد متخلف که بود؟ در اتفاقی که فقط می تواند در واشینگتن رخ دهد پلیس، وی را برایان وایتمن از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا معرفی کرد که بیش از دو دهه در پنتاگون سابقه کار دارد. 

وایتمن 58 ساله بعد از پس دادن پلاک ها، به سه فقره سرقت متهم شده است. در نهایت بر اساس یک توافق حقوقی، وایتمن موافقت کرد هزار دلار جریمه پرداخت کند، 32 ساعت خدمات اجتماعی انجام دهد، به مدت 10 ماه مرتکب هیچ تخلفی نشود و به این پرستار و مادر کودک تحت نظر وی نزدیک نشود تا در مقابل، پرونده وی بسته شود. 

وایتمن به گفته مدیر قبلی او، دارای بالاترین مقام غیر نظامی در اداره روابط عمومی وزارت دفاع آمریکاست. عنوان وایتمن در وزارت دفاع آمریکا، معاون اصلی دستیار وزیر است. 

در صفحه شخصی این افسر بازنشسته ارتش در پایگاه اجتماعی LinkedIn نیز آمده است وی «شخصا به وزیر دفاع و مقامات ارشد پنتاگون درباره آثار سیاست ها، برنامه ها، عملیات و فعالیت های پیشنهادی وزارت دفاع بر جامعه مشاوره می دهد.»

وی در بیشتر زمان جنگ های آمریکا در عراق و افغانستان سخنگوی اصلی وزارت دفاع بود و برای دهها خبرنگار واشینگتن یک چهره شناخته شده است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار