نماینده مردم تهران سیاست‌های کلی تشکیل فراکسیون زنان در مجلس دهم را تشریح کرد.

فراکسیون زنان با چهار کمیته تخصصی آغاز به کار می‌کند"سهیلا جلودارزاده" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بانوان نماینده براساس نوع فعالیت، تجربیات، مسائل زنان و شرایط حوزه انتخابیه‌شان کمیسیون‌های خود را انتخاب می‌کنند، گفت: تلاش خواهیم کرد در هر کمیسیون یک خانم حضور داشته باشد.

وی با تاکید براینکه امیدواریم در شعب محل انتخاب کمیسیون، نمایندگان حضور بانوان را  نیزمورد توجه قرار دهند، ادامه داد: قرار است نمایندگان خانم برای اثرگذاری بیشتر در مدیریت کمیسیون‌ها هم حضور داشته باشند.

جلودارزاده با اشاره به اینکه بنده در انتخاب بین کمیسیون صنایع، اجتماعی و برنامه و بودجه مردد هستم، اظهار داشت: امیدواریم رئیس مجلس و رؤسای شعب این موضوع را در نظر بگیرند که در همه کمیسیون‌ها یک نماینده خانم حضور داشته باشد اگرچه می‌توان براساس اولویت‌های امور زنان در برخی کمیسیون‌ها دو خانم داشته باشیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر همچنین در رابطه با تشکیل فراکسیون زنان در مجلس گفت: برنامه‌ریزی‌های مقدماتی فراکسیون زنان در حال انجام است، یک چشم‌انداز چهار ساله، نقشه راه و اهداف کمی و کیفی را در نظر گرفته‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه‌های فراکسیون، اساسنامه و ریاست آن را به صورت یکساله تدوین و انتخاب می‌کنیم مسلما تشکیل چهار کمیته اولویت‌ها، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و کمیته حقوقی قضایی در فراکسیون زنان پیش‌بینی شده که شاید در جلسات این موارد تغییر کند.

جلودارزاده بیان داشت: مطمئنا تمرکز کمیته اولویت‌ها در فراکسیون زنان به مسائل عمومی خواهد بود که در حال حاضر متولی در جامعه ندارد و ما مجبور هستیم از دید قانونگذاری و نظارتی به آن‌ها نگاه کنیم.

عضو فراکسیون امید تاکید کرد: برای کمیته‌های دیگر فراکسیون زنان هم از مسئولان باتجربه و متخصص انتخاب می‌کنیم و در کنار آن از سازمان‌های غیردولتی و نهادهای متخصص مشاورینی را خواهیم داشت تا بتوانیم تمامی این موارد را به خوبی جمع‌بندی کرده و به مرحله تصویب و اجرا برسانیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر خاطرنشان کرد: در پایان هر سال با بررسی عملکرد فراکسیون زنان به این موضوع پی خواهیم برد که تا چه میزان توانسته‌ایم موانع رسیدن به خواسته‌ها و مطالبات جامعه زنان را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار