اصحاب رسانه در دومین هفته خرداد ماه سال 1395 از آرشیو ملی ایران بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ادبیات در دومین هفته خرداد ماه سال جاری اتفاقات تاریخ ساز و مهمی را پشت سر گذاشت که از آن میان میتوان به باز شدن دربهای آرشیو ملی به روی اصحاب رسانه اشاره کرد.

بنابر این گزارش بازدید اصحاب رسانه از غنی ترین آرشیو اسناد تاریخی منطقه خاور میانه در حالی صورت گرفت که کارمندان و کارشناسان این مرکز بازدیدی با این حجم از آرشیو ملی ایران را کم نظیر دانستند و گفتند البته چنین بازدیدهایی مشکلاتی را در برخواهد داشت که از آن جمله میتوان به امکان آلوده شدن آثار نگهداری شده در این مرکز و دشواری تنفس برای کارمندان اشاره کرد.

آرشیو ملی ایران غنی ترین آرشیو ملی منطقه خاورمیانه با 17مخزن نگهداری از آثار تاریخی در دسته هایی چون تمبرها،آثار نقاشی و تابلوها،اسناد ویژه و بیوتات،نقشه های فرش و نقشه های تاریخی و جغرافیایی ایران و جهان است.

از آثار چشمگیر این مرکز میتوان به تابلوی روبان دوزی پروین اعتصامی و سند معافیت مالیاتی متعلق به دوره ایلخانان اشاره کرد.

شایان ذکر است از اتفاقات ادبی دیگر دومین هفته خرداد ماه سال1395میتوان از برگزاری مراسم تقدیر از روستاهای دوستدار کتاب با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد.

سید عباس صالحی،معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از  این مراسم خطاب به برگزارکنندگان طرح روستاهای دوستدار کتاب گفت:طرح دوستدار کتاب میتواند مردم نهاد برگزار شود.جریان مردمی بودن  را نباید از این طرح گرفت.نگذارید ما دولتی ها کار شما را خراب کنیم.

وی در ادامه با تأکید براینکه مردمی بودن مزیت طرح روستاهای  دوستدار کتاب است،اظهار داشت:وقتی کاری دولتی میشود خراب میکنیم.

برگزاری مراسم اختتامیه جایزه "پرنده آبی"یکی دیگر از اتفاقات ادبی هفته گذشته بود، علی ربیعی،وزیرکار،رفاه و تأمین اجتماعی کشور در این مراسم  گفت: کتاب کودک فقط برای این گروه سنی نیست بلکه برای بزرگسالان نیز هست تا بفهمند چگونه با کودک رفتار کنند.

خاطرنشان میشود که در دومین هفته خرداد ماه سال جاری علاوه بر انتشار خبر  امضای تفاهمنامه همکاری بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبایی ،خبر انتصاب سید عباس صالحی ،معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت ریاست سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم به گوش رسید.

خاطرنشان میشود تکلیف بن کارت های باقیمانده از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز در هفته گذشته تعیین شد و در خبر مرتبط با این موضوع به نقل از نیکنام حسین پور،مشاور منابع و امور انسانی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمد که دانشجویان،دانش آموزان،طلاب و اساتیدی که از بن کارتهای خود در نمایشگاه استفاده نکرده اند یا مبلغی را به عنوان باقیمانده در بن کارت خود دارند میتوانند از بیست و نهم خرداد ماه با مراجعه به دستگاه های خودپرداز بانک شهر نسبت به دریافت پول خود اقدام کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار