محمدرضا رهبرى بازيگر «دوردست‌ها» در حال نگارش فیلمنامه اجتماعی متفاوت است.

بازیگر «دوردست‌ها» فیلمنامه اجتماعی می‌نویسد/ چهار اصل کلیدی برای ورود به سینمامحمدرضا رهبرى بازيگر در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: بعد از سريال «دور دست‌ها» بيشتر وقتم را صرف مطالعه كردن و نوشتن فيلمنامه کردم. موضوع فيلمنامه فيلم سينمايى كه هم اينك در حال بازنويسى آن هستم درباره معضلات اجتماعى روز جامعه است كه طيف وسيعى از اقشار مختلف مردم در هر طبقه اجتماعى جامعه را درگير خود ميكند. از منظرى كه تا به حال به اين شكل به آن پرداخت نشده است.   

بازيگر سريال «ميوه ممنوعه» در خصوص انتخاب نقش برای حضور در یک فیلم سینمایی یا تلویزیونی عنوان كرد: من از تئاتر و بعد از تلويزيون كار خود را شروع كردم. تلويزيون خانه دوم من است. در اين ١٤ سالى كه در اين عرصه فعاليت دارم سعى كردم نقشهاى متفاوتى را بازى كنم و به شدت از كليشه شدن فرارى بودم. شايد بخاطر همين است كه كم كار شده ام البته شرايط بد كارى و متأسفانه كم شدن توليدات هم مزيد بر علت بوده است. 
 
رهبرى درباره پيشنهادات سينمايى اظهار داشت: در سينما شرايط متفاوت تر و پيچيده تر است. به عنوان مثال وقتى بعضى از بازيگران صاحب نام و سرشناس ناچارند براى بازى كردن در فيلمى اسپانسر و يا سرمايه گذار ببرند تكليف روشن است...!!!

وی بیان کرد: متأسفانه براى ورود به سينما و بازى در نقشهاى اصلى يكى از اين چهار اصل مد نظر بوده كه در صورت دارا نبودن يكى از آنها امكان همكارى ميسر نميباشد:پدر يا مادر يا يكى از بستگان نزديكت و يا صميمى ترين دوستت بايد كارگردان يا تهيه كننده باشد. در هيچ جاى دنيا اينكه پدر يا مادر يا دوست صميمى آدم كارگردان يا تهيه كننده باشد و آن شخص را سر كار بیاورد ايرادى به آن وارد نیست شرط اينكه طرف استحقاق ، توانمندى و سوادشو داشته باشد و فرصت سوزى نكند در غير اين صورت اين كار غير حرفه اى و غير اخلاقی است چرا كه جاى كسانى گرفته مي شود كه به مراتب شايسته تر و محق ترند و ممكن است در زندگيشون با اين فرصت متحول شود. ما به ازاى حضورت در فيلم سينمايى با خودت اسپانسر يا سرمايه گذار ببرى. از قبل يكى از سوپر استارهاى سينما باشى كه سالها در گيشه امتحان خود را در جهت جذب سرمايه پس داده باشد و یا از طرف شخصى خاص و برش دار و يا مقامى رده بالا به پروژه سينمايى تحميل شده باشى.

وی تصریح کرد: با استثناها كارى ندارم كه هر چند هزار سال نورى شايد اتفاق بيفتد. مثل ترانه على دوستى كه ١٥-١٦ سال پيش براى فيلم «من ترانه ١٥ سال دارم» در كلاسهاى بازيگرى انتخاب شد و بعد از آن هم ديگه حداقل من نشنيدم كه بيان اما اگر يكى از اين موارد بالا را كه گفتم نداشته باشى امكان ورود به سينما را هم ندارى.
 
رهبرى خاطر نشان كرد: ما در سينما شهاب حسيني‌ها و اصغر فرهادي‌هاى بسيارى داريم اما به دليل سيكل غلط انتخاب بازيگر، محدوديتهاى اعمال شده توسط سينماگران، باند بازيها و روابط مافيايى و خلاصه عدم شايسته سالارى باعث مي‌شود اين استعدادها خشكيده و نابود شوند و در نهايت به مرحله ظهور و ديده شدن نرسند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.