سیل به 400 هکتار از زمین های کشاورزی روستاهای بخش کجور نوشهر خسارت وارد کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بخشدار کجور با بیان اینکه بارندگی شدیدی که بامداد پنجشنبه در این منطقه ییلاقی و کوهستانی آغاز شده بود ، سبب جاری شدن سیل در تعدادی از روستاها و وارد شدن خسارت به بخش های مختلف منطقه شد گفت: سیل خسارت سنگینی به بخش کشاورزی ، مسکونی و زیرساخت های روستاهای سریوده ، هزارخال ، صالحان و شهر کجور وارد کرده است .

رستم سیاسرانی از خسارت سیل به یک باب مدرسه خبر داد و افزود : سیل به پنج واحد مسکونی خسارت جدی وارد کرده، به طوری که دیگر قابل سکونت برای اهالی نیست.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت در روستای سریوده رخ داده است، افزود: دیوارها، جوی‌ها و سر دهنه‌های کشاورزی به شدت آسیب دیده است.

بخشدار کجور گفت : 400 هکتار از باغات و زمین کشاورزی در روستاهای صالحان، هزارخال، سریوده بر اثر سیل عصر دیروز دچار خسارت جدی شده و حتی از بین رفته و خساراتی هم به دام‌های روستاییان وارد شده است.

سیاسرانی افزود : هنوز میزان خسارت مالی وارده برآورد نشده است و به زودی با بررسی و کارشناسی‌های لازم، رقم دقیق خسارت مشخص شده و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت : امکانات اولیه زندگی مانند موکت ، چراغ والور و مقادیر غذاهای آماده در میان سیلزدگان توزیع شد و علاوه بر آن آب آشامیدنی در شبکه ها جریان دارد و برق این روستاها نیز وصل است .

بخش تاریخی و کوهستانی کجور با 62 روستا و 2 نقطه شهری دستکم 12 هزار نفر جمعیت دارد. مرکز این بخش در فاصله حدود 75 کیلومتری جنوب شرقی شهر نوشهر واقع است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، سیل ، یهاره ، خسارت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.