رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان گفت: «استکبار ستیزی و ایستادن در برابر طاغوت از ویژگی‌های بارز شخصیتی امام خمینی (ره) بود.»

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سید عیسی حسینی مزاری که در سمینار «امام خمینی (ره) و دنیایی که نردبان شد» در کابل سخن می‌گفت، افزود امام خمینی (ره) به خدا توکل داشت، به احکام الهی عمل می‌کرد و از شجاعت لازم برای نه گفتن به کفار و ظالمین برخوردار بود.
وی افزود امام خمینی (ره) شخصیت شامخی بود که در بیشتر مباحث و زمینه‌ها به گونه از نظر ارائه می‌کرد که انگار در آن رشته صاحب تخصص است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی حسینی مزاری در ادامه سخنانش به وضعیت کنونی افغانستان اشاره کرد و از دولت وحدت ملی حمایت نمود.

وی تأکید کرد اکنون دنیا به دو قطب آمریکا و ایران تقسیم شده است و مسلمانان در صورتیکه به دستورات اسلامی عملی کنند می‌توانند از شر توطئه‌هایی که توسط آمریکا و هم پیمانانش چیده می‌شود خلاص شده و در کشورهای شان صلح و رفاه را برقرار کنند.

این عالم دینی خاطر نشان کرد نظام افغانستان مملو از مشکلات است اما از آنجایی که بد نظامی از بی نظامی بهتر است باید از حکومت وحدت ملی حمایت کنیم و در راه اصلاح آن گام برداریم.

سید عیسی حسینی مزاری افزود افغانها طعم تلخ بی نظامی را چشیده‌اند و هرگز دوست ندارند به آن دوران سیاه برگردند.

مولوی عباد الله نخبه نیز تأکید کرد امام خمینی (ره) یک رهبر به تمام معنا بود که اکنون بعد از گذشت بیست و هفت سال محبتش هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

وی افزود امام خمینی (ره) از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران به خوبی حمایت می‌کرد چون اعتقاد داشت که مسلمانان با هم برادرند.

این عالم دین در ادامه تفرقه را عامل اصلی مشکلات کنونی جهان اسلام عنوان کرد و گفت: «خداشناسی و دین شناسی امروز تضعیف شده است.»

مولوی عباد الله نخبه تأکید کرد علمای اسلام اکنون درد دین ندارند و قلوب آنها از تعصب و گناه پر شده است.

وی افزود امام خمینی (ره) با بینش اسلامی چنان آزادی خلق کرد که آثارش تا هنوز در کشورهای اسلامی برجاست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار