ولایتی در همایش بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)؛

امام مصداق واقعی نه شرقی و نه غربی بود/ ایران در منطقه اقتدار مثال زدنی دارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: امام مصداق واقعی نه شرقی و نه غربی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی که در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد با اشاره به این که امام خمینی بزرگ ترین پرچم دار بیداری اسلامی است، اظهار داشت: از زمان حمله استعمار به کشورهای اسلامی شاهد پیدایش امواج گوناگون بیداری اسلامی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امام به جنگ طاغوتی‌ترین حکومت منطقه و جهان شتافت، یادآور شد: آمریکا از شاه پهلوی حمایت می کرد اما در مقابل امام شکست خوردند در عین حال خیلی از دستگاه‌های غربی تلاش می کردند که امام را به اردوگاه شرق وصل کنند اما امام مصداق واقعی نه شرقی و نه غربی بود.

ولایتی با اشاره به توصیه امام خمینی(ره) به اتحادیه جماهیر شوروی درباره عدم ورود افغانستان و سقوط رژیم کمونیستی گفت: من زمانی که با یکی از مقامات شوروی دیدار داشتم به او گفتم که شما چرا به صدام موشک می دهید و از او حمایت می کنید و او در پاسخ گفت شما چرا به مجاهرین افغانی کمک می کنید و من در پاسخ گفتم ما نه به کمک شما احتیاجی داریم و نه کمک مان را به مهاجرین افغانی قطع می کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک  با اشاره به این که جمهوری اسلامی امروز قدرت اول منطقه بوده و یک اقتدار مثال زدنی دارد گفت: اولین کشوری که جنبش عدم تعهد را بر اساس تئوری نه شرقی نه شرقی تشخیص داد جمهوری اسلامی ایران بود .

وی ادامه داد: امروز ایران یک استقلال کامل دارد و برخی کشورهای منطقه که حکومت به ظاهر اسلامی دارند هم پیمان می شوند  هیچ کشوری به جز جمهوری اسلامی در جنگ غزه به فلسطینیان کمک نکرد.

وی با اشاره به اینکه به مسئول ارشد مقاومت فلسطین گفته بودند که در غزه از نان تا فشنگ را جمهوری اسلامی تامین می‌کرد، عنوان داشت: برخی به جمهوری اسلامی تهمت می زنند و جمهوری اسلامی به همه گروه های مقاومت کمک می کند و تنها شرطش هم این است که مبارزه با اسرائیل را ادامه دهند .

ولایتی با اشاره به این که کاندیداهای جمهوری خواهان آمریکایی حرف های وحشیانه ای می زنند و تبعیض نژادی را به عنوان سیاست کاری خود مطرح می‌کنند یادآور شد: آن هایی که بدین گونه عمل می کنند در ایالات متحده رای‌شان از همه بیشتر است.

وی با اشاره به این که برخی به دنبال مقابله با بیداری اسلامی هستند غربی ها از خوارج زمان حمایت می کنند و کلینتون بر این موضوع اذعان کرده است که آمریکا از داعش پشتیبانی می کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطر نشان کرد: 45 میلیون نفر درآمریکا زیر خط فقر هستند و کسی در این کشور پیروز انتخاب است که بتواند ثروتمندان بر فقرا پیروز کند و امروز بیش از پیش دستکش مخلصین آمریکا از پنجه آهنینش خارج شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار