نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت:باید آلودگی‌هایی که از غرب بر دانشگاه‌ها و علم آمده است را پاک کنیم.

علم و دانش را از آلودگی‌های غربی پاک کنیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طلبه‌ها و محصلان باید همراه با فراگیری کار در صحنه و میدان باشند،گفت: باید آلودگی‌هایی که از غرب بر دانشگاه‌ها و علم آمده است را  پاک کنیم.

وی افزود:راه رشد انسانی در دو کلمه نهفته است که همواره در متون قرآن بر تعلیم و تربیت تأکید و یکی از فرائض اسلام محسوب می‌شود.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه ایمان به علم جهت می‌دهد و اگر از خودسری رها شود وحشی‌گری مدرن رخ می‌دهد ،گفت:در نظام ما انقلاب ما اسلام است نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیادتر و علم به گونه‌ای است که اصل و اساس رشد انسان بر علم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود:انسان موجودی است که باید همه چیز را یاد بگیرد و دانش‌ بنیان باشد و شرط اولیه علم آن است که جهت‌دار و هدف‌دار باشد.

وی با بیان اینکه در ‌سال‌های متمادی مسلمانان و پیشوایان جزء عالمان در  دنیا بودند،اظهار کرد:علم آنها همراه با اخلاق و ایمان بود و علما همواره جزء بزرگان دینی بودند و گاهی  قصورهایی نیز بوده که موقعیت خود را از دست دادند و در این قصورها دیگران در علم سبقت گرفته و علم را ربودند که به ضرر جهان اسلام تمام شد.

آیت الله سید علیرضا عبادی بیان کرد:علم بدون اخلاق و ایمان سکاندار دنیا در جهان شد و تمدن وحشی‌گری را همه‌گیر کردند و بی‌هدفی و گسستگی و هر کسی در جهت رفاه حال خود است و انسان‌هایی که در مکتب علمی اسلامی به عنوان دانشمند بودند جامعه بشری را به کجاها بردند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه زمانی که مسلمانان به وظیفه خود عمل نکردند و حدیث فریضه علم را رها کردند اکنون بر عهده ما وظایف زیادی است ،گفت: باید تلاش کنیم تا علم و دانش را از آلودگی‌های منحط غرب حفظ و پاک کنیم و امروز به برکت نظام و وزرای علوم، آموزش و پرورش و حوزه‌ها که متصدی امور هستند فرصتی است تا بتوانیم رشد علمی متناسب با فرهنگ مکتب و اخلاق در کنار رشد علمی در صحنه میدانی که این روزها مطرح است داشته باشیم.

وی افزود:طلبه‌ها و محصلان باید همراه با فراگیری کار در صحنه میدان باشند و دربخش‌های مختلف دولت را کمک کنند تا دانش بی‌عمل نباشد.

انتهای پیام/غ

اصل و اساس رشد انسان بر علم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.